Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Vplyv sociálnych sietí na SEO optimalizáciu pre vyhľadávače

Späť na kategóriu

Aké najpoužívanejšie sociálne siete poznáme?

Medzi najznámejšie sociálne siete sa radia: Facebook, Twitter, Google+. Už ale menej ľudí si uvedomuje, že sociálnymi sieťami sú aj:

  • služby na zdieľanie videa YouTube a Vimeo
  • sieť profesionálnych kontaktov LinkedIn 
  • zdieľanie obrázkov Instagram, Pinterest, či staršia Picasa a Flickr
  • geolokalizačná služba FourSquare
  • zdieľanie prezentácií SlideShare, Prezi

 

Ako často sociálne siete aktualizovať?

O sociálne siete je vhodné sa pravidelne starať, najmä o Facebook, Twitter a Google+. V prípade že nemáte dostatok času, je len na Vás, či sa zameriate len na pravidelnú aktualizáciu Facebooku a ostatné sociálne siete budete aktualizovať menej. V každom prípade Vám odporúčame si aspoň vytvoriť konto na najznámejších sociálnych sieťach a vyplniť nadpis, popis (zamerajte sa na kvalitný popis, kde jasne uvediete, čím sa zaoberáte) a vložte zopár príspevkov.

Pri iných sociálnych sieťach v podstate stačí raz vytvoriť konto na danej sociálnej sieti a aj to poslúži ako veľmi silný dlhodobý spätný odkaz - odporúčame najmä Pinterest, YouTube, LinkedIn. Ak máte powerpointovú prezentáciu, neváhajte vytvoriť konto na SlideShare. Máte video, alebo chcete odporučiť zaujímavé videá? Vytvorte si YouTube konto. 

 

Google zo sociálnych sietí preberá:

1. Nadpis

 - Sociálne siete ho generujú ako meta tag title a zobrazujú ako nadpis v odkaze vo výsledkoch Google- Ide o nadpis firemnej stránky v sociálnej sieti. Ak je to vhodné a netrváte na "obrandovaní", vložte do nadpisu kľúčové slovo. Napriklad klient MostPools si vytvoril firemnú stránku s nadpisom "Bazény, vírivky, sauny, solária, wellness". 

2. Obsah 

- Google preberá kompletný obsah zo sociálnych sietí (príspevky na Facebook TimeLine, Twitter stránke, ...) a tento obsah je veľmi lahko v Google vyhľadateľný. Naopak, zvyčajne popis, ktorý zadáte a sociálne siete ho označujú ako meta tag description, Google neprevezme. Určite ho ale dôsledne vyplňte, aby návštevník Vašej firemnej stránky vedel, čo robíte. Výnimkou je YouTube, kde Google preberá celý popisok.

Je otázne, do akej miery ovplyvňujú tieto faktory SEO Vašej hlavnej web stránky. Zo skúsenosti - dobre vytvorené sociálne siete majú podstatný (hoc nie najpodstatnejší) vplyv na SEO.

 

sociálne siete a seo Sila spätných odkazov zo sociálnych sietí v Google

Vyhľadajte si názov Vašej firmy. Ak máte profil na sociálnej sieti, pravdepodobne bude odkaz na túto sociálnu sieť v TOP 20 vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Napr. pri vyhľadaní slova "biznisweb" patrí v TOP 20 až 8 odkazov sociálnym sieťam. Svedčí to o sile spätných odkazov zo sociálnych sietí. 

Ohovárajú Vás a po zadaní názvu Vašej firmy v Google je na top pozíciach "ohovárač"? Vytvorením profilov na sociálnych sieťach tohto ohovárača posuniete nižšie.

 

Manažovanie príspevkov na sociálnych sieťach:

Manažujte svoje sociálne siete na jednom mieste prostredíctvom online aplikácie HootSuite

TOP VÝHODY:

  • publikovanie na viecerých sociálnych sieťach zároveň
  • časové plánovanie odosielania správ
  • možnosť vložiť sledovacie parametre url adries (viď článok URL builder)
  • prehľadná práca s panelmi
  • kompletná štatistika

TIP: Prečítajte si článok ako uspieť na sociálnych sieťach. Ako sociálne siete ovplyvňujú nakupovanie?

 

Ako na Pinterest?

Ako na Pinterest sa dočítate v článku na našom blogu

 

Ako na YouTube?

Google do výsledkov vyhľadávania z YouTube preberá Vami zadaný nadpis (meta tag title), popis (meta tag description), ale aj jednotlivé Vami vložené unikátne videá:YouTube a optimalizácia pre vyhľadávačeNadpis a popis YouTube kanála môžete editovať po kliku na Môj kanál:

YouTube - nastavenie kanálu

Nadpis a popis si viete zadať aj pre každé Vami odovzdané video zvlášť, po kliku na Upraviť v Detaile videa:YouTube a SEONa video odporúčame vložiť aj prekryvnú vrstvu s výzvou na akciu. Návštevník môže na prekryvnú vrstvu kliknúť. Prekryvná vrstva nemá vplyv na SEO, ale zo získaného návštevníka môžete mať profit :):
Prekryvná vrstva YouTube

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.
Stlačením tlačidla súhlasíte s obchodnými podmienkami BiznisWeb.sk.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info