SMS brána
Na čo slúži SMS brána?
- Odoslanie notifikačnej správy o zmene stavu objednávky klienta, o expedovaní zásielky, predbežného času doručenia, ľubovoľný text SMS správy a pod.
- SMS notifikácie o nových objednávkach pre admina eshopu.
Vo Vašej administrácii je už SMS brána integrovaná, nemusíte využívať žiadny externý systém.
SMS správy sa posielajú na telefónne číslo, ktoré zákazník zadá v objednávkovom formulári alebo pri registrácii. Je potrebné, aby telefónne čísla obsahovali predvoľbu, preto odporúčame aktivovať si validáciu telefónneho čísla. To znamená, že zákazník bude musieť zadať číslo v správnom tvare aj s predvoľbou (t.j. napr. +421902222222).
Ako používať SMS bránu?
1. Dobite si kredit. Kredit si objednáte u nás tu: https://www.flox.sk/crm/floxorder (alebo na úvodnej stránke Vašej administrácie kliknete na OBJEDNAŤ ĎALŠIE SLUŽBY .
Vyberiete službu - SMS kredit: 1000 SMS
* je možné objednať si aj iný počet SMS, v tom prípade kontaktujte našu zákaznícku podporu.
2. V sekcii NASTAVENIA / EMAILY a SMS / PREHĽAD ODOSLANÝCH SMS zakliknite POVOLIŤ POSIELANIE SMS SPRÁV
3. V NASTAVENIA / EMAILY a SMS / PRÍJEMCOVIA kliknite v pravo hore na NOVÝ PRÍJEMCA, vyberte TYP - mobilný telefón a zadajte sem svoje telefónne číslo (tel. číslo zadávajte aj s predvoľbou v tvare +421908222222).
Ak zakliknete "SMS o novej objednávke" - príde Vám SMS notifikácia v znení: www.vasadomena.sk Nova objednávka v hodnote xxx EUR od zákazníka Meno Priezvisko
Nízky kredit - sms (Low credit -sms) - je notifikácia o malom zostatku SMS kreditu. Bude treba doobjednať u nás ďalší SMS kredit podľa postupu v bode 1.
*Ak si neprajete prijímať SMS notifikácie, tento bod vynechajte
4. V NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / STATUSY vytvorte šablóny SMS správ pre statusy objednávky.
Kliknite na status a v záložke NOTIFIKÁCIE zakliknite ODOSLAŤ SMS. Napíšte text správy.
Pomocou tlačítka PREMENNÉ pridáte položky, ktoré sa budú automaticky dopĺňať údajmi z konkrétnej objednávky (napr. číslo objednávky, meno zákazníka, hodnota objednávky)
Uložte.
5. Odošlite SMS zákazníkovi
V sekcii OBJEDNÁVKY kliknite na Status v objednávke, ktorej chcete poslať SMS.
Môžete odoslať:
- notifikáciu o zmene statusu - vyberte požadovaný status. Ak má tento status uloženú šablónu SMS správy (viď bod 4), zobrazí sa text správy automaticky. Text môžete pred odoslaním upraviť.
- ľubovoľný text
Pred uložením si skontrolujte, či máte zaškrtnuté políčko ODOSLAŤ SMS.
Uložte. Systém Vám ukáže výsledný text SMS správy tak, ako bude odoslaný klientovi. Ešte aj tu je možné text upraviť. Keď je všetko správne, kliknite na ODOSLAŤ.
SMS správa v mobile zákazníka:
- SMS notifikácie sa odosielajú z neexistujúceho čísla nastaveného v našom systéme.
- SMS kredit sa Vám pripíše až po uhradení predfaktúry za kredit.
Aktuálny počet predplatených SMS a tiež všetky odoslané SMS si môžete skontrolovať v administrácii v sekcii NASTAVENIA / EMAILY a SMS / PREHĽAD ODOSLANÝCH SMS
Ak sa ani po dlhšom čase SMS neodošle, skontrolujte si, či máte dostatočný SMS kredit, prípadne treba počkať. Môže byť celkovo v SMS bráne viac SMS vo fronte.