Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

5 krokov k vlastnej tvorbe eshopu: Návod pre začiatočníkov

Povedali ste si: "IDEM PODNIKAŤ" a rozhodli ste sa založiť si vlastný e-shop?

Začnite krok po kroku.

Dobrý podnikateľský nápad je základ. Predtým, ako sa vrhnete na samotnú tvorbu e-shopu, zastavte sa. A začnite s podnikateľským plánom, ktorý vám pomôže zosumarizovať myšlienku, poslúži ako návod a kontrola podnikania.

V začiatkoch podnikania stačí vypracovať jednoduchý plán. Spoločne s Googlom a rôznymi návodmi na internete, sa dá celkom pekne vytvoriť vlastný plán aj svojpomocne. 

1. krok: Výber vhodného mena webovej stránky / e-shopu

Názov vášho e-shopu, podnikania, služby alebo produktu by mal byť ľahko zapamätateľný, stručný, jasný, výstižný a samozrejme čo najkratší. Spíšte si zoznam kľúčových slov, ktoré vaše podnikanie najviac vystihuje a spýtajte sa aj nezainteresovaných osôb. Tak najlepšie zistíte, ktorý názov bude vhodnejší. Ak nemáte vybudovanú známu značku, je lepšie, ak názov stránky obsahuje  kľúčové slovo z oblasti vášho podnikania.

Overte si, či je vaša doména voľná: na sk-nic.sk

2. krok: Hosting a CMS systém

Webhosting – je "miesto", kde budete mať "zaparkovanú" vašu doménu a obsah e-shopu / webovej stránky. Mali by ste jej nájsť vhodné "ubytovanie". Ak využijete platené systémy na tvorbu webstránok ako napr. náš BiznisWeb, webhosting máte v cene, nemusíte sa oň vôbec starať.

V ostatných prípadoch si musíte webhosting kúpiť. Na Slovensku ho ponúkajú firmy ako www.WebSupport.sk, www.exohosting.sk, www.forpsi.com. Webhosting treba napojiť na e-shop software.

Samotný e-shop alebo webové stránky môžete vytvoriť a kedykoľvek aktualizovať v tzv. redakčnom systéme (z angl. CMS – Content Management System). Celú správu e-shopu máte vo vlastných rukách. Poskytovateľovi redakčného systému platíte poplatok za využívanie redakčného systému a ďalších služieb.

Closed Source redakčný systém

V tomto prípade má prístup k zdrojovému kódu iba autor daného riešenia. Medzi top 5 najpoužívanejších uzatvorených CMS patrí aj BiznisWeb.sk s redakčným systémom FLOX. 

Výhody uzatvorených systémov

  • Stránka je okamžite online. Stačí vyplniť registračný formulár a môžete pracovať. Nemusíte mať žiadne špeciálne vedomosti ani vedieť programovať.
  • Spoločnosti ponúkajúce CMS systém zvyčajne zabezpečujú komplexné služby v oblasti online podnikania. Vaše podnikanie na internete zastrešuje jedna spoločnosť, ktorá vás dôverne pozná.
  • Väčšia stabilita. Firmy, ktoré vyvíjajú redakčný systém majú vysokú motiváciu zostať na trhu dlho. Máte väčšiu istotu, že budú vašim partnerom po celú dobu podnikania.
  • Pravidelné aktualizácie. Platený systém odráža svetové trendy, meniacu sa legislatívu. Systém sa pravidelne aktualizuje, automaticky pribúdajú nové funkcie.
  • Zákaznícka podpora je vždy po ruke. Vždy sa máte na koho obrátiť. Dorozumiete sa svojim jazykom a odpoveď dostanete väčšinou do 24 hodín.

Nevýhody 

  • Menšie možnosti individuálnej úpravy systému. Vývojári dopĺňajú nové funkcie podľa toho, čo je užitočné pre väčšinu používateľov. Ak máte príliš zložité, špecifické požiadavky na funkcie, overte si, či je možnosť ich do systému dopracovať.
  • Kompletná správa eshopu je vo vašej kompetenci. Tvorba obsahu, aktualizácia eshopu je len na vás. Ak nezvládnete písať vlastné texty, chýbajú vám základné znalosti práce na počítači, je jasné, že budete potrebovať kolegu alebo externú firmu, ktorá vám s tým pomôže.
  • Cena. Platíte za využívanie systému a za niektoré nadštandardné funkcie si budete musieť doplatiť.

Open Source redakčný systém

Ako už samotný názov napovedá, všetci používatelia vidia zdrojový kód a majú do neho prístup. V praxi to znamená, že ktokoľvek sa môže podielať na tvorbe a vývoji systému. Medzi najznámejšie Open Source CMS patria: Joomla, Drupal, WordPress, Zen Card, Magento ...

Výhody Open Source

  • Základ je zdarma.
  • Pozitívom je možnosť využiť obrovské množstvo šablón.
  • Dokážete si (ak to viete) upravovať a prispôsobovať veci podľa vašich požiadaviek.
  • Medzi niekoľkými miliónmi používateľov sa nájde pomerne slušné percento tých, ktorí aktívne na vývoji open source pracujú.

Nevýhody Open Source riešenie

  • Pomerne časté bezpečnostné útoky smerujúce k získaniu citlivých údajov.
  • Väčšinou nemajú oficiálnu zákaznícku podporu, pomoc treba hľadať na fórach, v návodoch.
  • Finančne náročnejšie riešenie. Napr. v súvislosti s funkciami, ktoré sú špecifické pre slovenský a český trh ako GDPR, EET modul, miestne platobné brány, napojenia na dopravcov... Musíte počítať s výdavkami naviac. Za akékoľvek doplnkové služby, alebo aktualizácie, si väčšinou priplatíte.

 

Overte si svojho poskytovateľa hostingu. Stabilita serverov je veľmi dôležitá. Keď stránky padajú, prichádzate o zákazníkov, preto pozor. V súčasnosti sa za najstabilnejší hosting považuje cloud.

3. krok: Príťažlivý a responzívny webdesign

3. krok: Príťažlivý a responzívny webdesign

Šablóny (templates) sa postarajú nielen o formu, farebnosť a vhodné fonty písma, ale sú navrhnuté tak, aby bol váš e-shop responzívny.

To znamená, že sa automaticky prispôsobuje zariadeniu, na ktorom je zobrazený.

Vzhľadom k stále rastúcemu počtu mobilných vyhľadávaní, je responzivita nevyhnutná. Výhodou je, že šablóny si dokážete upraviť podľa seba. Môžete použiť vlastné fotky, vložiť vlastné logo, upraviť logo, počet stĺpcov v pätičke atď ...

Automatické vygenerovanie šablóny vo FLOXe

Neviete, akú šablónu vybrať? Ako zladiť farby?
Skúste špeciálnu funkciu – inteligentnú paličku, ktorá vám na jeden klik vygeneruje novú šablónu. Tento prvok oceníte najmä na začiatku podnikania.

Postupom času môže váš e-shop či webstránka vyzerať ako napr. weby našich klientov.

V súčasnosti je trendom tzv. flat design:

  • Ide o plochý design, ktorý nevyužíva žiadne grafické prvky vytvárajúce 3D efekt. Teda žiadne prehnané tieňovanie, prechody farieb, textúry.
  • Používateľa nezaťažuje zbytočnými obrazovými efektmi, ale smeruje jeho pozornosť tam, kam chcete.

A výhody? Takéto stránky sa rýchlejšie načítajú a dajú sa jednoduchšie prispôsobiť mobilným zariadeniam, na ktorých dnes funguje väčšina z nás.

4. krok: Obsah a obsahový marketing

Pri tvorbe obsahu e-shopu alebo webovej stránky sa vždy snažte zákazníkom nielen popísať svoje produkty a služby, ale najmä ponúknuť ich benefity, ukázať, aký problém s ich pomocou dokážete vyriešiť. Vy totiž nepredávate obyčajnú spodnú bielizeň, oblečenie či doplnky, vy predávate možnosť dobre vyzerať, byť spokojný sám so sebou, predávate spôsob, ako zakryť nedostatky, zviditeľniť prirodzenú krásu, alebo možnosti, ako vyniknúť v módnej šedi.

K tomu potrebujete:

  • Dokonale poznať svoje produkty.
  • A rovnako svoju cieľovú skupinu zákazníkov.

Obsahový marketing je ideálny nástroj na budovanie vašej značky. Jeho cieľom je vzbudiť u potenciálnych zákazníkov túžbu po vašich produktoch, službe. Šírte obsah nielen na sociálnych sieťach, ale aj na blogu, cez sekciu najčastejších otázok, v e-booku, cez newsletter alebo natívnu kampaň.

5. krok: SEO a PPC

Postarajte sa o to, aby váš nový e-shop našlo čo najviac ľudí. Začnite úplne od základu a to propagáciou, ktorá nič nestojí.

SEO

V slovenčine sa používa názov optimalizácia pre vyhľadávače (z angl. Search Engine Optimization).

SEO privedie na váš web návštevníkov. Odkiaľ? Z vyhľadávačov ako je Google, Zoznam, Bing, Yahoo a pod. Používateľ internetu zadá do vyhľadávania tzv. kľúčové slovo podľa toho, čo ho zaujíma. Vyhľadávač mu zobrazí zoznam relevantných webových stránok. Ak sa váš eshop nachádza na prvých pozíciách, máte vyhrané.

Kvalitný obsah je preto alfa a omega. Môžete ohúriť designom, ale, ak používateľ nenájde na stránke informácie, ktoré hľadá, odchádza preč. A to nechcete. Dôležité je tvoriť originálny obsah. Myslite na SEO a kľúčové slová, ale nech to má hlavu a pätu. Dobrý obsah vyhľadávače doslova zhltnú a posunú vašu stránku v prirodzených výsledkoch vyhľadávania na vyššie miesta.

Nie vždy je možné získať dostatok zákazníkov z neplatených zdrojov. Preto by ste mali zvážiť využitie platenej reklamy. V tom prípade sa výsledok dostaví (väčšinou) okamžite.

PPC

PPC je platená reklama (z angl. Pay Per Click), ktorá vyhľadá zákazníka a nasmeruje ho na váš produkt alebo na služby. 

Reklama sa zobrazí iba tomu, kto má záujem o vaše služby, resp. hľadá to, čo ponúkate.
Platíte buď za zobrazenie reklamy určitému počtu používateľov, alebo za klik na reklamu.

PPC reklama pomôže naštartovať predaj a návštevnosť neznámeho e-shopu alebo ju môžete využiť v rámci podpory predaja nového tovaru. Najdôležitejší reklamný systém pochádza z dielne Google a nazýva sa AdWords.
Druhý najdôležitejší systém je eTarget. Reklamu z eTargetu zobrazujú napríklad vyhladávače Zoznam.sk, Surf.sk a stovky iných webstránok.

Čo platí na vyhľadávače? Tu nájdete zoznam faktorov a váhu, ktorú majú na výsledky vyhľadávania: http://www.seofaktory.cz/seofaktory. Berte to ako pomôcku, na ktoré SEO faktory sa zamerať najviac a na ktoré menej. Tieto faktory sa časom menia, ale základ je rovnaký.

Pokiaľ vám rozpočet dovolí a chcete mať 100 % istotu, že sa vaše podnikanie na internete uberá tým správnym smerom, zverte sa do rúk profíkov so skúsenosťami a certifikátmi. 

Ak potrebujete poradiť s niečím konkrétnym, skúste sa spýtať skúsenejších podnikateľov vo Facebook skupinách. Skúste na Facebooku vyhľadať skupiny ako napr.:

Učíme sa podnikať

Staráme se o marketing (a sociálno)

Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori;)

PPC specialist SK/CZ

SEO Geeks Slovakia

... a ďalších 35 tipov nájdete na blogu eVisions

Naši klienti často využívajú na svoje otázky FLOX poradňu na Facebooku. Je špecifická v tom, že je určená výhradne pre našich klientov. Zdielame v nej prevažne novinky a aktualizácie systému, tipy, čo funguje v marketingu, ako sa zviditeľniť, ako vylepšiť e-shop. No v prvom rade odpovedáme na otázky, ktoré od eshopárov prídu.

Tak to vidíte, celý proces tvorby webovej stránky alebo e-shopu zvládnete sami, napríklad aj z vlastnej obývačky. Stačí vám počítač, pripojenie na internet, základné znalosti s prácou na internete a dobrý podnikateľský nápad. 

Pokiaľ neveríte, otestujte si rôzne CMS systémy a porovnajte výhody a nevýhody jednotlivých riešení. 

Dostali ste chuť testovať hneď teraz? Začnite so systémom FLOX od BiznisWeb.sk - Vyskúšajte si nás 30 dní zadarmo.

Viac než 6 300 našich klientov pomocou e-shopov vytvorených na BiznisWebe zarobilo už 228 352 878 € spolu v 2 933 868 objednávkach.


Sme s vami už od roku 2003. Ďakujeme za vašu dôveru!

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info