Tvorba e-shopu v 5 krokoch. Návod pre začiatočníkov

Tu si vytvoríte jednoduchý e-shop

Povedali ste si: "IDEM PODNIKAŤ" a rozhodli ste sa vytvoriť si vlastný e-shop?

Začnite krok po kroku.

Vytvoriť e-shop

Dobrý podnikateľský nápad je základ. Predtým, ako sa vrhnete na samotnú tvorbu e-shopu, zastavte sa. Na začiatok vytvorte podnikateľský plán, ktorý vám pomôže zosumarizovať myšlienku, poslúži ako návod a kontrola podnikania.

V úvode podnikania stačí vypracovať jednoduchý plán. Spoločne s Googlom a rôznymi návodmi pre začínajúcich podnikateľov na internete, sa dá celkom pekne vytvoriť vlastný podnikateľský plán aj svojpomocne. 

 

1. krok: Výber vhodného mena e-shopu alebo webovej stránky

Názov vášho e-shopu a podnikania by mal byť ľahko zapamätateľný, jasný a samozrejme čo najkratší. Spíšte si zoznam kľúčových slov, ktoré vaše podnikanie najviac vystihuje a spýtajte sa aj nezainteresovaných osôb. Ak nemáte vybudovanú známu značku, je lepšie, ak názov stránky obsahuje  kľúčové slovo z oblasti vášho podnikania.

Overte si, či je vaša doména voľná: na sk-nic.sk

 

2. krok: Hosting a CMS systém

Webhosting – je "miesto", kde budete mať "ubytovanú" vašu doménu a obsah e-shopu / webovej stránky. Ak využijete platené systémy na tvorbu e-shopov ako napr. náš BiznisWeb, webhosting máte v cene za prenájom eshopu.

V ostatných prípadoch si musíte webhosting kúpiť. Webhosting treba napojiť na e-shop software.

Vytvorený e-shop alebo webové stránky môžete kedykoľvek aktualizovať cez tzv. redakčný systém (z angl. CMS – Content Management System), to je ten software na aktualizáciu obsahu e-shopu. Celú správu e-shopu máte vo vlastných rukách. Poskytovateľovi redakčného systému platíte poplatok za využívanie redakčného systému a ďalších služieb.

Overte si svojho poskytovateľa hostingu. Stabilita serverov je veľmi dôležitá. Keď stránky padajú, prichádzate o zákazníkov, preto pozor. V súčasnosti sa za najstabilnejší hosting považuje cloud.

 

3. krok: Príťažlivý a responzívny webdesign

3. krok: Príťažlivý a responzívny webdesign

Šablóny (templates) sa postarajú nielen o formu, farebnosť a vhodné fonty písma, ale sú navrhnuté tak, aby bol váš e-shop responzívny.

To znamená, že e-shop sa automaticky prispôsobuje zariadeniu, na ktorom je zobrazený.

Vzhľadom k stále rastúcemu počtu mobilných vyhľadávaní, je responzivita nevyhnutná. Výhodou je, že šablóny si dokážete upraviť podľa seba. Môžete použiť vlastné fotky, vložiť vlastné logo, upraviť logo, počet stĺpcov v pätičke atď ...

Automatické vygenerovanie šablóny vo FLOXe

Neviete, akú šablónu vybrať? Ako zladiť farby na e-shope?
Skúste špeciálnu funkciu – inteligentnú paličku, ktorá vám na jeden klik vygeneruje novú šablónu pre e-shop.

Postupom času môže váš e-shop či webstránka vyzerať ako napr. e-shopy našich klientov.

V súčasnosti je trendom tzv. flat design:

  • Ide o plochý webdesign, ktorý nevyužíva žiadne grafické prvky vytvárajúce 3D efekt. Teda žiadne prehnané tieňovanie, prechody farieb, textúry.
  • Používateľa nezaťažuje zbytočnými obrazovými efektmi, ale smeruje jeho pozornosť tam, kam chcete.

A výhody? Takéto e-shopy sa rýchlejšie načítajú a dajú sa jednoduchšie prispôsobiť mobilným zariadeniam, na ktorých dnes funguje väčšina z nás.

 

4. krok: Obsahový marketing pre eshop

Pri tvorbe obsahu e-shopu alebo webovej stránky sa vždy snažte zákazníkom nielen popísať svoje produkty a služby, ale najmä ponúknuť ich benefity, ukázať, aký problém s ich pomocou dokážete vyriešiť. Vy totiž nepredávate obyčajnú spodnú bielizeň, oblečenie či doplnky, vy predávate možnosť dobre vyzerať, byť spokojný sám so sebou, predávate spôsob, ako zakryť nedostatky, zviditeľniť prirodzenú krásu, alebo možnosti, ako vyniknúť v módnej šedi.

K tomu potrebujete:

  • Dokonale poznať svoje produkty.
  • A rovnako svoju cieľovú skupinu zákazníkov.

Obsahový marketing je ideálny nástroj na budovanie vašej značky. Jeho cieľom je vzbudiť u potenciálnych zákazníkov túžbu po vašich produktoch, službe. Šírte obsah nielen na sociálnych sieťach, ale aj na blogu, cez sekciu najčastejších otázok, v e-booku, cez newsletter alebo natívnu kampaň.

 

5. krok: reklama pre eshop

Postarajte sa o to, aby váš nový vytvorený e-shop našlo čo najviac ľudí. Začnite úplne od základu a to propagáciou, ktorá nič nestojí. To je SEO. Optimalizácia pre vyhľadávače. 

Ako robiť SEO pre e-shop? Návody krok po kroku

PPC reklama, to je Google Ads, Sklik.cz, Etarget. Tu nájdete rady pre nastavenie PPC reklamy pre eshop.

Aké sociálne siete sa oplatí založiť pre môj e-shop?

Pokiaľ vám rozpočet dovolí a chcete mať 100 % istotu, že sa vaše podnikanie na internete uberá tým správnym smerom, zverte sa do rúk profíkov so skúsenosťami a certifikátmi. 

Ak potrebujete poradiť s niečím konkrétnym, skúste sa spýtať skúsenejších podnikateľov vo Facebook skupinách. Skúste na Facebooku vyhľadať skupiny ako napr.:

... a ďalších 35 tipov nájdete na blogu eVisions

Naši klienti často využívajú na svoje otázky FLOX poradňu na Facebooku. Je špecifická v tom, že je určená výhradne pre našich klientov. Zdielame v nej prevažne novinky a aktualizácie systému, tipy, čo funguje v marketingu, ako sa zviditeľniť, ako vylepšiť e-shop. No v prvom rade odpovedáme na otázky, ktoré od eshopárov prídu.

Tak to vidíte, tvorba e-shopu alebo tvorba web stránky je jednoduchá, všetko zvládnete sami, napríklad aj z vlastnej obývačky. Je to jednoduché. Stačí vám počítač, pripojenie na internet, základné znalosti s prácou na internete a dobrý podnikateľský nápad. 

Otestovať vytváranie eshopu alebo webu?

Začnite so systémom FLOX od BiznisWeb.sk Vyskúšajte si vytvoriť eshop na 15 dní zadarmo.

Vytvoriť jednoduchý eshop

Prihlásenie

Vyskúšajte web alebo e-shop zadarmo

Zavrieť