Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Význam TITLE pre SEO

Späť na kategóriu

Názov vašej stránky – TITLE je jedným z najdôležitejších prvkov kvalitného SEO.

Čo najkonkrétnejším a najpresnejším spôsobom informuje vyhľadávače a návštevníkov webu o obsahu každej stránky. Na základe toho, či titulok odpovedá hľadanému výrazu, alebo nie, sa váš potenciálny zákazník rozhodne kliknúť na stránku.

Preto musí byť výstižný a napovedať, aký obsah na stránke môže návštevník očakávať. Titulok je síce len 1 riadok v hlavičke zdrojového kódu, napr. <title>Tvorba www stránok a eshopu - BiznisWeb.sk</title>, ale je dôležitý pre SEO.

Príklad nášho nadpisu <TITLE> v SERP (Organické výsledky vyhľadávania na Google):

title príklad vyplnenia

 
Príklad, ako vyzerá titulok v zdrojovom kóde stránky:

Značka title v zdrojovom kóde stránky

Zobrazte si vlastný zdrojový kód stránky. Na úvodnej stránke stlačte na klávesnici CTRL + U. Otvorí sa vám nová stránka. Hľadajte značku <title>. Viete si takýmto jednoduchým spôsobom odsledovať aj kľúčové slová pre <title> vašej konkurencie ;)

Ak práve testujete nový titulok, skontrolujte si, ako vyzerá napr. cez nástroj http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html

SERP kontrola značky title v nástroji od SEOmofo

 

ideálna dĺžka title Aká je ideálna dĺžka TITLE?

Google typicky zobrazuje prvých 50-60 znakov z názvu TITLE. Ak sa budete držať pod 60 znakov, výskumy a testy ukazujú, že môžete očakávať až 90% pravdepodobnosť, že názov TITLE bude zobrazený správne.

Neexistuje žiadny "presný" limit znakov. Pretože znaky sa môžu líšiť v rozsahu pixelov (koľko miesta reálne obsadia) a Google zobrazuje maximálne (v súčasnosti) 600 pixelov. Niektoré znaky prirodzene zaberajú viac miesta. Napr. znak veľkého písmena "W" je širší než malý znak ako "i" alebo "t".

optimálny formát title

 Optimálny formát

Hlavné kľúčové slovo - Sekundárne kľúčové slovo | Názov značky

<title>Alza.sk - najväčší obchod s počítačmi a elektronikou | Alza.sk</title>

Znak " | " ktorý oddeľuje popis stránky a názov značky vložíte cez klávesnicové skratky pravým Alt + W. Môžete však použiť čokoľvek iné ako " - " pomlčku alebo " : " dvojbodku, " ; " bodkočiarku.

<title>Ceny a balíčky - Tvorba webových stránok za 5 minút - BiznisWeb</title>

Zvoľte si spôsob formátovania nadpisu pre všetky stránky rovnako, v rámci celého webu. Odporúčame nepoužívať všetky písmená veľké.

title v mobilnej a PC verzii sú odlišné

Všimnite si, že PC a mobilná verzia Google sú tiež odlišné. Myslite na to, keď optimalizujete nadpis <TITLE>. Ak máte viac návštev z mobilných zariadení, pravdepodobne budete chcieť titulok prispôsobiť práve mobilnému vyhľadávaniu:

zobrazenie title v mobilnej verzii

Výsledky zobrazené cez PC:

zobrazenie title na PC

Titulok sa zobrazuje:

 

Title v SERP

zobrazenie title v serp

Vo výsledkoch vyhľadávania sa zobrazuje aj názov vašej FB stránky:

názov FB stránky v serp

Názov vašej FB stránky si zvoľte podľa toho, ako vás ľudia poznajú. To je vaše hlavné kľúčové slovo. Prvé slovo v názve má pre Google najväčšiu váhu. Opäť nepreháňajte to s kľúčovými slovami, aby názov nepôsobil ako spam pre vašich fanúšikov. Ak sa práve chytáte za hlavu, prihlasujete do facebook účtu, aby ste si názov zmenili, buďte opatrní. Názov môžete zmeniť len 1x za 60 dní. 
 

Title v okne prehliadača

zobrazenie title v prehliadači

Title v záložkách v prehliadači

zobrazenie title v záložkách v prehliadači
 

...vedeli ste, že?

Nedávno sme do FLOX-u pridali pár riadkov kódu, vďaka ktorým sa údaje pre nadpis <TITLE> načítavajú automaticky zo SEO záložiek vášho e-shopu či webstránky. Nemusíte preto vypĺňať nič navyše, FLOX sám načíta potrebné parametre. Jedná sa o tzv. Open Graph meta tagy a tzv. Twitter Cards. Skvelé, však?

Titulok patrí medzi najdôležitejšie on-page prvky stránky z pohľadu SEO. Podľa relevantnosti <TITLE> Google určuje poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Pozor ale! Nie je to jediný hodnotiaci faktor. Google používá viac ako 200 hodnotiacich faktorov a titulok je "len" jedným z nich.

ako písať dobrý titleZačnite váš titulok kľúčovým slovom. Všeobecne platí, že čím bližšie je kľúčové slovo na začiatku značky <TITLE>, tým väčšiu váhu má pre vyhľadávač. Titulok stránky <TITLE> by mal byť jedinečný pre každú podstránku vášho webu – nesmie sa na ďalších stránkach opakovať. 

 

ako písať title

 Kde všade môžem vyplniť TITLE v mojom webe?

1. V SEO záložke vo Vlastnostiach stránky:

title v seo záložke na were


2. V bloku Novinky:

vypĺňanie title v bloku novinky


3. V bloku FAQ:

význam title vo FAQ


4. V sekcii Produkty - Vlastnosti kategórie:

title pre kategórie produktov


5. Ak máte v e-shope zopár produktov, napr. handmade, z ktorých je každý unikát, odporúčame title vyplniť aj v detaile produktu:

title detail product


6. K jednotlivým obrázkom v produktovej fotogalérii a v bloku fotogaléria

možnosti úpravy obrázkov v e-shope

title v produktovej fotogalérii

 

Čo si z toho odniesť

Neexistuje žiadny jednotný recept pre vytvorenie perfektného nadpisu <TITLE> stránky, ale zopár odporúčaní pre vás máme:

  1. Dávajte si pozor na dĺžku nadpisu. Ak je váš titulok príliš dlhý, vyhľadávače ho môžu skrátiť a pridať na koniec textu "..." . Všeobecné odporúčanie, držte sa pod 60 znakov.
  2. Nepreháňajte to s kľúčovými slovami. Môže sa stať, že Google sa rozhodne nevyužiť vami vytvorený titulok a miesto toho ho prepíše takým, ktorý považuje za užitočnejší pre používateľov. Myslite na to, že nadpis TITLE a META tag description (popis obsahu stránky) by mali vzájomne spolupracovať a dopĺňať sa.
  3. Dajte každej stránke unikátny názov. Áno, nie vždy je to možné, ak máte napr. tisícky produktových stránok s názvom produktu a kategórie. Môžete však vyskúšať generovať nadpisy podľa vzorového príkladu: [Názov produktu] - [Názov kategórie] | [Názov značky]
  4. Vkladajte najdôležitejšie slová ako prvé. Podľa skúseností spoločnosti Moz, kľúčové slová bližšie k začiatku názvu titulku môžu mať väčší vplyv na poradie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Navyše, zo skúseností vieme, že ľudia väčšinou skenujú len prvé slová názvu <TITLE>. Preto odporúčame tvoriť názvy tak, aby sa najdôležitejšie kľúčové slová stránky vkladali ako prvé napr. Názov produktu.
  5. Využite silu svojej značky. Ak máte silnú a dobre známu značku, pridanie do vašich titulkov môže pomôcť zvýšiť mieru prekliku. Profíci z Moz-u zvyčajne odporúčajú uviesť značku na konci <TITLE>, ale existujú prípady (napríklad vaša domovská stránka), kde by ste chceli byť viac orientovaní na značku. <Alza.sk - najväčší obchod s počítačmi a elektronikou | Alza.sk>
  6. Píšte titulok pre svojich zákazníkov.

A ako písať správne <TITLE>? Inšpirujte sa :)!

Za trefné postrehy ďakujeme:

http://blog.bloxxter.cz/jak-napsat-titulek/
https://moz.com/learn/seo/title-tag
https://www.hobo-web.co.uk/title-tags/
http://backlinko.com/google-ranking-factors

 

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.
Stlačením tlačidla súhlasíte s obchodnými podmienkami BiznisWeb.sk.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info