Google Adwords remarketing - inštalácia značky vo FLOXe (nové)

Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Google Adwords remarketing – inštalácia značky vo FLOXe (nové)

Späť na kategóriu

Remarketingová značka je po novom (od októbra 2017) súčasťou tzv. globálnej značky webu a voliteľného útržku udalosti, ktoré sa vzájomne dopĺňajú. Útržok udalosti informuje globálnu značku webu, kedy má odoslať podrobnejšie údaje, ktoré sledujete v rámci remarketingu (dokončenie objednávky, registrácia, vložený produkt do košíka...).

Globálna značka a útržky nahrádzajú predchádzajúcu remarketingovú značku. V prípade, že využívate staré prostredie Adwords a chcete implementovať pôvodný kód, postupujte podľa predošlého návodu.

Ako značku pridáte na web?

Nastavenie prebieha veľmi jednoducho. Rozhranie pre nastavenie remarketingu – klasického i dynamického nájdete v sekcii NASTAVENIA / MARKETING a PPC / GOOGLE ADWORDS. Tu stačí vyplniť hodnoty Google Conversion ID a zakliknúť REMARKETING ACTIVE. Nezabudnite nastavenie uložiť.

V administrácii FLOXu v sekcii 

Nastavenia v administrácií FLOXu

Vyberte

Sekcia Marketing a PPC - Google Adwords

 

A doplňte hodnoty, ktoré získate z nastavenia konverzie v rozhraní Adwords.
Netreba vkladať celý kód ako vás sprievodca v Adwords naviguje.

Ale len hodnoty:

1. ID konverzie / google conversion ID / global site tag
2. ID konverznej akcie / event snippet for order (v prípade, že chcete sledovať akcie konverzie, ako dokončenie objednávky na stránke, odporúčame doplniť aj ID konverznej akcie) 

Vzorový príklad nastavenia vo FLOXe

 

ID konverzie 

= jedinečný číselný identifikátor konverzie, ktorý je viazaný na každý účet AdWords.
V tvare AW-GOOGLE_CONVERSION_ID (príklad AW-817796495).

Google conversion ID

 

ID konverznej akcie

= unikátny identifikátor vygenerovaný po zadefinovaní konverzie v rozhraní služby AdWords. Je súčasťou vygenerovaného útržku udalosti (príklad AW-817796495/9in1CInVuHwQj6v6hQM). Umožní odosielať do Adwords údaje o dokončení akcie konverzie na stránke. Vo vašom prípade napr. dokončenie objednávky.

ID konverznej akcie

ID na obrázku je len vzorový príklad. Adwords vám vygeneruje nový, unikátny ID kód, ktorý si skopírujete a vložíte do FLOXu.

 

Ako nastaviť značku konverzie v prípade jazykových verzií

V prípade, že máte viacero jazykových verzií stránky, vygenerujte si značku v Google AdWords pre každú jazykovú verziu zvlášť.

V administrácii FLOXu

Nastavenie v prípade jazykových verzií

 

V novom Adwords rozhraní

Konverzné akcie pre jazykové verzie

 

Kde sa nachádza značka v novom rozhraní Adwords?

V novom prostredí Adwords kliknite v pravom hornom menu na ikonku ikonka kľúča v Adwords  a v sekcii MERANIE vyberte - KONVERZIE

Vyberte sekciu konverzie

 

1. Ak vytvárate novú konverznú akciu, postupujte podľa návodu cez  ikonka Vytvorenie novej konverznej akcie
Sprievodca vás dovedie k značke automaticky.

2. Ak meníte pôvodný kód za nový, kliknite na názov konverznej akcie.

Konverzné akcie v Adwords

 

Rozbalia sa vám podrobnosti nastavenia. 

Skrolujte nižšie na NASTAVENIA ZNAČKY

nastavenia značky

Globálna značka webu - vzor

 

Útržok udalosti - vzor

 

3. Vyberte si spôsob, ako značku a útržok získate:

  • Skopírujte si značku a útržok do nejakého textového editoru. Následne vyberte /skopírujte ctrl+c len ID konverzie, ktoré vložíte ctrl+v do FLOXu podľa návodu vyššie.
  • Ak chcete značku a útržok stiahnuť a neskôr prilepiť alebo preposlať vášmu administrátorovi, kliknite na tlačidlo Stiahnuť značku / Stiahnuť útržok.

 

Ako skontrolujete, že je značka aktívna a správne nastavená?

Ak chcete zistiť, či sa značka nainštalovala správne, použite:

1. Google Tag Assistant – rozšírenie v prehliadači Chrome – v priebehu niekoľkých sekúnd ukáže skripty, ktoré sa načítavajú na pozadí vašej stránky. Informuje vás o chybách a naviguje v prípade, že niečo treba upraviť.

Google Tag assistant

2. V prostredí Adwords v sekcii KONVERZIE – KONVERZNÉ AKCIE – vidíte aktuálny stav konverznej značky. Vysvetlenie, čo znamená konkrétny stav, nájdete priamo v Google nápovede.

Konverzné akcie - kontrola značky

 

3.  Sledujte aktívne kampane v prostredí Adwords a porovnajte výsledky s Google Analytics. Ak v zdrojoch transakcií v Analytics uvidíte platenú reklamu, a Adwords vám ukazuje počet konverzií 0 – môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku.

 

Dobré vedieť predtým, ako začnete:

  • Overte si, akú verziu prostredia Adwords využívate.
  • Nová globálna značka webu bude aktívna na všetkých stránkach webu.
  • Nezabudnite, že na to, aby ste mohli remarketingový zoznam použiť, musí mať vaša stránka min. počet návštev. Inak sa reklama zobrazovať nebude. Aktuálne, pre Obsahovú reklamu (Google Display Network) je minimálny počet 100 aktívnych návštevníkov počas 30 dní. Pre Textovú reklamu (Google search) je potrebných 1000 aktívnych návštev.
  • Pôvodné nastavenia a kódy z predošlej verzie Adwords, ktoré ste vkladali pred októbrom 2017 sú aktívne a môžete ich aj naďalej využívať. Implementácia globálnej značky sa bude týkať len novo vytvorených účtov v Google Adwords.

 

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info