Nová štruktúra URL adries vo FLOXe

Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Nová štruktúra URL adries vo FLOXe

Späť na kategóriu

Koho sa zmena URL týka? 

Novú štruktúru URL adries sme aktivovali pre novovytvárané weby

Ak už u nás svoj e-shop či webstránku úspešne prevádzkujete, môžete o novú štruktúru URL adries požiadať. Stačí nás kontaktovať.

Prečo sme sa rozhodli pripraviť novú štruktúru URL adries vo FLOX 3?

Hlavným cieľom všetkých vylepšení a nových funkcií, ktoré vo FLOXe pravidelne pribúdajú, je čo najviac zefektívniť a uľahčiť vaše podnikanie na internete.
Samozrejme, za predpokladu minimálneho dopadu na vaše vybudované pozície vo vyhľadávačoch.

Preto sme pre vás pripravili sémanticky správnejšie a pre SEO korektnejšie URL adresy.

Ako vyzerá nová URL vo FLOXe?

FLOX 3 bol špecifický v označení:

  • kategórií produktov (v URL adrese /c/ ako category),
  • samotných produktov (v URL adrese /p/ ako product)
  • a tiež URL adrese v bloku FAQ (poradové číslo otázky, napr. www.vasadomena.sk/a/1234).

Po novom budú URL adresy vyzerať takto:

  1. pri produktoch miesto https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene bude https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene,
  2. vo FAQ miesto https://iris.flox.sk/a/1/ bude https://iris.flox.sk/a-1/aky-bicykel-si-mam-vybrat.

 

Najčastejšie otázky o zmene URL adries vo FLOXe:

1. Ak si vytvorím nový web alebo e-shop, budem mať už novú štruktúru URL?

Áno, presne tak, všetky novovytvorené weby už fungujú s novou štruktúrou URL adries.

2. Môžem o novú štruktúru URL požiadať aj pre svoj starší web?

Samozrejme. Stačí nás kontaktovať.

3. Čo všetko sa mi následne zaktualizuje automaticky?

Prostredníctvom presmerovania 301 sa vám automaticky zaktualizuje:

  • sitemapa
  • a XML feedy pre porovnávače produktov.

4. Ako funguje presmerovanie 301 a aký má dopad na SEO?

Jedná sa o permanentné presmerovanie URL adresy stránky. Pôvodné URL adresy produktov budú trvalo odstránené z Google indexu a budú nahradené novými. 301 presmerovanie hovorí Google robotom a návštevníkom stránok, že pôvodná URL adresa je presťahovaná. Zároveň obsah stránky zostáva takmer nezmenený, tak ako bol predtým. V tomto prípade roboty, ktoré prehľadávajú stránku prenášajú aj tzv “link juice” pôvodnej URL na novú URL adresu.

Čo všetko sa prenáša cez 301:

  • PageRank
  • MozRank
  • Page Authority
  • Traffic Value

5. Ak sa rozhodnem pre novú štruktúru URL na staršom webe, čo budem musieť aktualizovať?

  • Sledovanie AdWords kampaní v Google Analytics.
  • Kampane v AdWords.
  • Facebook kampane.
  • Kampane v porovnávačoch produktov – odporúčame prekonzultovať s konkrétnym porovnávačom.
  • MailChimp.
  • Statické tabuľky csv. – Dynamické reklamy Adwords – v prípade, že využívate.
  • Natívna reklama – ak máte niekde FAQ článok spustený ako reklamný, odporúčame vložiť novú URL adresu.
  • Google nákupy – ak máte produkty importované v Google Merchant Centre cez tabuľku, odporúčame ručne prepísať URL adresy.
  • Dynamický remarketing s pomocou Mergada

6. Môžem si ponechať aktuálnu štruktúru URL?

Áno, pôvodnú štruktúru URL adries môžete využívať aj naďalej. V prípade, že budete mať záujem o zmenu, stačí nás kontaktovať.

 

Ako presmerovanie URL adries ovplyvní sledovanie dát AdWords kampaní v Google Analytics

Návod pre začiatočníkov, ako postupovať s návrhmi na riešenie

SITUÁCIA

Ak máte spustené reklamy v Adwords a zároveň sledujete a vyhodnocujete štatistiky v Google Analytics alebo vlastnom systéme, bude nutné zrealizovať KROK 1.

Krok 1

V administrácii Adwords skontrolujte, akým spôsobom sledujete cieľové URL adresy.
Sú 2 možnosti, ktoré pravdepodobne využívate. Sledovanie parametrov cieľových URL adries:
 
- automatickým značkovaním od Google
- vlastným značkovaním, vlastnou šablonou sledovania.

Prihláste sa do svojho účtu Adwords. V ľavom bočnom menu vyberte NASTAVENIA. Prejdite na záložku NASTAVENIA ÚČTU. Ak máte automatické značkovanie aktívne, políčko bude zaškrtnuté. Využívate AUTOMATICKÉ ZNAČKOVANIE.

KROK 1 ➠ POSTUP

automatické značkovanie v aAdWords

Druhý spôsob akým môžete sledovať vaše reklamy je cez tzv. vlastné značkovanie (manual tagging).

URL adries alebo použitím vlastnej šablony sledovania.

My sme v tomto príklade vo vlastnom značkovaní využili parametre

  • source (povinný) = zdroj,
  • medium (povinný) = identifikuje médium, cez ktoré bol odkaz použitý (email, cpc, banner ...),
  • campaign = názov reklamnej kampane.

Prihláste sa do účtu Adwords.
V ľavom bočnom stĺpci kliknite na VSTUPNÉ STRÁNKY.
Vyroluje sa zoznam všetkých vstupných / cieľových URL vašich reklám. Všetky, ktoré obsahujú parametre spomínané vyššie spadajú do "vlastného značkovania".

vstupné stránky s vlastným značkovaním

SITUÁCIA

Ak využívate jednu z uvedených možností sledovania:

  • aktívne automatické značkovanie alebo
  • vlastné značkovanie URL adries

Zrealizujte KROK 2.

Bude nutné na vašej strane zmeniť cieľové URL adresy produktov, na ktoré sú reklamy v Adwords smerované. Ak cieľovú URL adresu nezmeníte, dáta v prehľadoch Google Analytics budú zavádzajúce. ZDROJ návštevy alebo objednávky, ktorý prichádza z PPC reklamy budete vidieť ako prirodzenú návštevu z vyhľadávania Google.

KROK 2 ➠ POSTUP

RIEŠENIE

Ak čo najrýchlejšie zmeníte pôvodné cieľové URL na nové.

Základné nastavenie pre ZAČIATOČNÍKA

Uvedieme si jednoduchý príklad s 1 aktívnou kampaňou Zelené jablká.

Kampaň má 1 reklamnú skupinu, ktorá obsahuje 3 reklamy.

2 cieľové webové adresy využívajú tzv. automatické označenie parametrov a zároveň jeden odkaz používa vlastné parametre sledovania.

zmena cieľovej URL adresy produktov v AdWords

V účte Adwords vyberieme aktívnu kampaň. Klikneme v ľavom bočnom stĺpci na REKLAMNÉ SKUPINY. reklamné skupiny v AdWords

Vyberieme reklamnú skupinu, kde budeme URL adresy meniť. V bočnom stĺpci klikneme na VSTUPNÉ STRÁNKY. Potrebujeme zistiť, ako vyzerajú cieľové URL adresy. Vidíme, že 1 má nastavené vlastné parametre sledovania. zmena URL adresy vstupnej stránky s vlastným parametrom sledovania Prejdeme do sekcie REKLAMY A ROZŠÍRENIA. Myškou nabehneme nad reklamy, aby sme zistili, ktorá má vlastné parametre. Info o URL sa zobrazí na lište v dolnej časti stránky. URL v tejto reklame budeme meniť samostatne. informácie o URL adrese s vlastným parametrom sledovania Ostatné reklamy využívajú v URL automatické značkovanie. Tie si označíme. označenie reklám s automatickým značkovaním v URL

Klik na UPRAVIŤ v hornom menu.

Vyberieme možnosť Zmeniť textové reklamy.

zmena textovej reklamy

 

Skopírujeme si novú cieľovú URL adresu v e-shope.

V našom prípade URL adresa https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene. Vložíme do zmena URL adresy v textovej reklame Cez UKÁŽKA sa uistíme, aké zmeny URL adries nastanú. ukážka zmien URL adries v AdWords Zavrieme a zmeny ULOŽÍME.

Podobným spôsobom zmeníme aj cieľovú URL adresu, kde máme vložené vlastné parametre sledovania URL.

Predtým, ako URL zmeníme priamo v reklame, odporúčame vygenerovať novú URL aj s pôvodnými parametrami cez šablonku. My používame nástroj URL builder.

Vložíme novú URL adresu produktu do URL buildera a pomenujeme parametre sledovania. Novú URL si skopírujeme a pokračujeme podľa návodu vyššie.

Čo sa stane s dátami a štatistikou v Adwords?

Hneď, ako potvrdíme zmeny cieľových adries, reklamy s novou URL čakajú na spracovanie a schválenie. Do pár hodín budú opäť aktívne. Historické dáta a štatistiky reklám ostávajú nezmenené

V minulosti sa stávalo, že AdWords pôvodné reklamy prehodil do stavu Odstránené. Býval to štandardný postup. Zároveň sa vytvorili nové reklamy s novou URL, ktoré čakali na spracovanie a schválenie. Do pár hodín boli aktívne. Všetky zmenené reklamy mali akoby svojho “dvojníka”. Z jednej reklamy sa stali 2 takmer totožné. Mali rôzne ID označenia, rôzne URL adresy, rovnaký text.

Pôvodná bola v stave Odstránená. Nová reklama s novou URL čakala na schválenie.

Štatistiky z pôvodných reklám sa nestrili. Stačilo nastaviť správny filter. V sekcii REKLAMY A ROZŠÍRENIA / REKLAMY prehodiť stav reklamy – na VŠETKY.

štatistiky z pôvodných reklám

stav reklamy v AdWords

Zmeny URL adries nemajú vplyv na skóre kvality reklám. Podľa vyjadrenia Google:

“Quality score is primarily based on predicted CTR, ad relevance and landing page experience. Creating a new ad (with new Ad ID) with the same keyword, creative, landing page and device would therefore not affect the quality score.”

“Skóre kvality vychádza predovšetkým z predpokladanej Miery prekliku tzv. CTR, relevancie reklamy a skúseností so vstupnou stránkou. Vytvorenie novej reklamy (s novým ID reklamy) s rovnakým kľúčovým slovom, reklamou, vstupnou stránkou a zariadením by neovplyvnilo skóre kvality.”

Zmena URL adries v reklamných kampaniach – Návod pre pokročilých

V prípade, že svoje reklamné kampane spravujete cez AdWords Editor, odporúčame postupovať podľa nasledovného návodu pre pokročilých.

Návod pre POKROČILÝCH – cez AdWords Editor

Otvoríme si AdWords Editor. Stiahneme posledné zmeny z účtu Adwords, kde URL adresy upravujeme.

stiahnutie posledných zmien reklám v AdWords

V bočnom stĺpci vyberieme možnosť ROZŠÍRENÉ TEXTOVÉ REKLAMY

rozšírené textové reklamy

Vyberieme riadky, ktoré chceme upraviť.

Pozor na rôzne možnosti sledovania

- automatické Google značenie URL a

- vlastné (manual tagging).

Skontrolujeme, ktoré cieľové adresy budeme meniť.

Označíme reklamy, kde chceme zmeniť URL adresu na novú.

V hornom menu vyberieme pole NAHRADIŤ TEXT.

Klikneme na ZMENIŤ WEBOVÉ ADRESY

zmena webových adries

Vyberieme akciu, ktorú chceme vykonať – Cieľová URL.

Vložíme novú URL adresu produktu, na ktorý cieli PPC reklama.

A uložíme.

AdWords Editor - zmena webovej adresy

Zmeny odošleme do nášho Adwords účtu.

V hornom menu klikneme na šípku rozbaľovacej ponuky.

AdWords Editor - button odoslať

A vyberieme ODOSLAŤ INOVÁCIE WEBOVÝCH ADRIES

odoslať inovácie webových adries

Ako zmena URL ovplyvní platenú reklamu v AdWords – detailnejšie vysvetlenie

SITUÁCIA 1

Ak máte zapnuté automatické značkovanie v AdWords

automatické značkovanie URL 

Vysvetlenie SITUÁCIE 1

VYSVETLENIE SITUÁCIE 1

Predstavme si, že máme aktívnu PPC kampaň vo vyhľadávaní na produkt Jablká zelené.

Aktuálne URL adresy (pred zmenou, presmerovaním URL adresy produktu v e-shope).

Vo FLOXe cielime reklamu na produkt Jablká zelené s aktuálnou URL https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene:

reklama na produkt s aktuálnou URL

Ak je automatické značkovanie zapnuté, Adwords k URL adrese pridá parameter –identifikátor kliknutia GCLID (Google Click Identifier) automaticky.

Takto vyzerá URL adresa, na ktorú sa zákazník dostane po kliknutí na našu reklamu vo vyhľadávaní s GCLID parametrom:

parameter GCLID

Parameter GCLID môže mať až 100 znakov. Konkrétne ten náš vyzerá takto:

ukážka parametra GCLID vo FLOXe

Do Analytics sa posielajú dáta o výkonnosti reklám. A vďaka parametrom vieme v Analytics odsledovať, na ktoré reklamy návštevník webu klikol, odkiaľ je zdroj návštevy, aká kampaň priniesla objednávku ...

sledovanie parametrov v Analytics

Čo sa stane, keď URL adresa produktu bude presmerovaná na novú?

V prípade, že cieľové URL adresy v Adwords necháme pôvodné, pokračujeme v pôvodnej reklamnej kampani. Cielime na produkt Jablká zelené.

Už vieme, že FLOX presmeruje automaticky našu pôvodnú URL z https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene na https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene.

V Adwords máme nastavenú pôvodnú cieľovú URL adresu:

pôvodná cieľová adresa

Používateľ klikne z výsledkov vyhľadávania na našu reklamu. Automaticky je presmerovaný na novú URL adresu produktu https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene.

V e-shope sa zobrazí už len nová presmerovaná adresa – bez automatických parametrov:

presmerovaná adresa bez automatických parametrov

 

V Google Analytics vidíme zdroj návštevy ako Google / organický. Zákazník prišiel z prirodzených výsledkov vyhľadávania. Čo ale reálne nie je pravda. Vieme, že návštevník stránky prišiel z platenej reklamy:

organický zdroj návštevy webu

RIEŠENIE

Po zmene URL, v prípade, že zmeníme cieľové URL adresy na nové, stále máme spustenú kampaň na Jablká zelené. Cielime na produkt Jablká zelené.

Poučili sme sa a zmeníme našu pôvodnú cieľovú URL adresu v AdWords na novú https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene:

zmena pôvodnej cieľovej URL v AdWords

Ak zákazník klikne na našu reklamu z výsledkov vyhľadávania, neprebieha presmerovanie. Cieľová URL adresa v Adwords je totožná s adresou nášho produktu v e-shope.

A my sa tešíme :) – automatické označenie sa prenáša aj do Google Analytics. Zdroj návštevy je správny – klik prichádza z platenej reklamy.

správny zdroj návštevy

zdroj návštevy

SITUÁCIA 2

Opäť máme spustenú PPC kampaň na produkt Jablká zelené. Na rozdiel od prvého prípadu, rozhodli sme sa použiť náš vlastný nástroj na sledovanie konverzií s vlastnými parametrami v URL adrese. Automatické označenie s GCLID by nám nepomohlo, keďže sa jedná o systém mimo Google

Vysvetlenie SITUÁCIE 2

VYSVETLENIE SITUÁCIE 2

Aktuálne URL adresy (pred zmenou)

Vo FLOXe cielime reklamu na produkt Jablká zelené s aktuálnou URL https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene.

V Adwords sme si nastavili parametre, ktoré chceme sledovať:

  • source (zdroj, ktorý klik priniesol) = adwords
  • medium (médium, ktoré klik prinieslo) = ppc
  • campaign (názov kampane) = jablká
  • term (kľúčové slovo) = odrody jabĺk

URL adresa s vlastnými parametrami 

Takto vyzerá celá URL adresa s našimi vlastnými parametrami 

URL s vlastnými parametrami

Po zmene / presmerovaní URL – v prípade, že cieľové URL adresy v Adwords necháme pôvodné, pokračujeme v pôvodnej reklamnej kampani. Cielime na produkt Jablká zelené.Už vieme, že FLOX presmeruje automaticky našu pôvodnú cieľovú URL z https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene na https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene.

V Adwords máme nastavenú pôvodnú URL adresu

pôvodná URL adresa v AdWords

Používateľ klikne z výsledkov vyhľadávania na našu reklamu. Automaticky je presmerovaný na novú URL adresu produktu https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene.

V e-shope sa zobrazí už len nová presmerovaná adresa – bez vlastných parametrov, ktoré chceme sledovať.

presmerovaná URL adresa bez vlastných parametrov

V nástroji na sledovania vidíme zdroj návštevy ako Google / organický. Zákazník prišiel z prirodzených výsledkov vyhľadávania. Čo ale reálne nie je pravda. Vieme, že návštevník stránky prišiel z platenej reklamy.

RIEŠENIE

Po zmene URL – v prípade, že v Adwords zmeníme cieľové URL adresy na nové, stále máme spustenú kampaň na Jablká zelené.

Cielime na produkt Jablká zelené. Už vieme, že FLOX presmeruje automaticky našu pôvodnú cieľovú URL z https://iris.flox.sk/p/164/jablka-zelene na https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene.

Poučili sme sa:) a zmenili sme našu pôvodnú cieľovú URL adresu v Adwords na novú https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelene?utm_source=adwords&utm_medium=ppc&utm_campaign=jablko_zelene.

Ak zákazník klikne na našu reklamu z výsledkov vyhľadávania, neprebieha presmerovanie. Cieľová URL adresa v Adwords je totožná s adresou nášho produktu v e-shope.

A my sa tešíme :) – vlastné parametre sledovania URL sa prenášajú priamo do nášho nástroja.

Zdroj návštevy je správny – klik prichádza z platenej reklamy.

zdroj návštevy PPC 

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info