Platobný systém PayPal
PayPal umožňuje prijímať peniaze od iných používateľov PayPal. Môžete si vytvoriť účty v rôznych menách, podľa toho, ako vám prídu peniaze na účet.
Ak MÁTE vytvorený PayPal účet,
môžete prejsť priamo k aktivácii platobného systému v administrácii svojho e-shopu.
1. V sekcii NASTAVENIA / PLATOBNÉ BRÁNY vyberte PAYPAL.
Zakliknite políčko AKTÍVNE a vložte e-mail, ktorý ste zadali vo svojom PayPal účte.
Kliknite vpravo dole na tlačítko ULOŽIŤ.
2. V nastaveniach PayPal účtu (Instant Payment Notification (IPN)) vyplňte notifikačnú URL adresu v tvare: https://nazovwebu.flox.sk/e/orders/paygatenotify/paypal
Aby sa správne aktualizovali statusy, nastavte v PayPal účte MORE ENCODING OPTION na UTF-8.
Prečo je to dôležité?
PayPal má štandardne nastavené windows-1251, FLOX je v utf-8. Overenie notifikácie by preto neprešlo a tým pádom by ani nedošlo k zmene statusu, aj napriek tomu, že ostatné parametre sú správne.
Ako sa dostať k nastaveniam UTF-8?
Prihláste sa k svojmu PayPal účtu a v sekcii Language Encoding kliknite na More Options:
Kde už danú možnosť nájdete:
3. Ak je platobná brána vo FLOXe aktívna a funkčná, musíte ešte nastaviť jej previazanie na platbu.
V NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / PLATBY. Vytvorte novú platbu, ktorá bude niesť názov platobnej brány (napr. Paypal, TrustPay).
Zvoľte menu a cenu za platbu podľa vlastného uváženia. Dôležité je, aby ste v riadku PLATOBNÁ BRÁNA vybrali systém, na ktorý sa bude táto platba viazať.
Novú platbu uložte.
Táto možnosť platby bude po uložení dostupná pre vašich klientov v objednávkovom formulári.
Ak NEMÁTE vytvorený PayPal účet, je potrebné ho vytvoriť.
Postup:
Kliknete na www.paypal.com - vľavo na Sign up a postupujte podľa návodov na stránke paypal.com
Overovanie PayPal:
- e-mailové potvrdenie pri zakladaní účtu
- PayPal odošle na váš bankový účet testovaciu platbu (pre overenie že existuje bankový účet a karta). V náhlade na výpise z bankového účtu alebo v banke vám povedia 4 miestny kód, ktorý potom vložíte do prostredia PayPal
- vloženie oskenovaného občianskeho preukazu, pasu, vodičského preukazu do prostredia PayPal (podľa toho, na čo vás vyzvú)
- po vytvorení účtu pokračujete aktiváciou PayPal vo FLOXe podľa postupu vyššie.
Časté otázky:
Ako si môžem vyzdvihnúť peniaze z PayPalu?
- na váš bankový účet (č.ú. v tvare IBAN) alebo na kreditnú kartu
Menia sa statusy objednávok vo FLOXe podľa statusov v PayPal?
Áno. PayPal je prepojený so správou objednávok vo FLOXe. Podľa PayPal sa nastavujú statusy objednávok v administrácii (PayPal zaplatené, Paypal čaká sa...). Ak sa na PayPal.com zmení status platby, potom sa pošle správa do FLOXa a upraví sa status aj tam.
- Prihláste sa do svojho účtu na PayPal.com a v sekcii MY ACCOUNT / PROFILE kliknite na CHOOSE IPN SETTINGS
- aktivujte IPN.
Ako funguje spôsob zaplatenia cez PayPal za produkty kupované na web stránke vytvorenej v BiznisWebe?
- zákazník pri vypĺňaní objednávky zvolí ako spôsob platby PayPal. Vyplní objednávkový formulár, dá odoslať, potom je presmerovaný na platobnú bránu PayPal.com, kde zadá svoje meno (e-mail) a heslo a dá zaplatiť. Ak konto vytvorené na PayPal.com nemá, môže si ho v tomto momente vytvoriť.
Ako pošlem peniaze cez PayPal?
Na www.paypal.com sa prihláste do svojho konta a kliknite na záložku Send Money. Vyplníte Email adresáta peňazí (To), sumu peňazí a menu. Alebo využite mobilnú aplikáciu PayPal.