Ako nastaviť základné ciele v Google Analytics?
Ako cieľ v Google Analytics si dokážete nastaviť v podstate akúkoľvek aktivitu, ktorá sa udeje na vašich stránkach. Príklady najčastejších cieľov:
- Dokončenie objednávky
- Vloženie produktu do košíka
- Registrácia do newslettera
- Stiahnutie súboru (e-booku)
- Vytvorenie účtu
- Prihlásenie sa do účtu
- Odoslanie kontaktného formulára
- Prehratie videa
- Kliknutie na sociálne siete
Ukážeme si ako nastaviť aspoň niektoré z nich.
CIEĽ - USKUTOČNENIE OBJEDNÁVKY (BiznisWeb.sk):
Prihláste sa do svojho účtu GA a prejdite do sekcie SPRÁVCA
Na úrovni ZOBRAZENIE vyberte konkrétny prehľad a kliknite na CIELE.
* ak využívate napr. testovací prehľad (odporúčame), odskúšajte si nastaviť nový cieľ najskôr tam.
Kliknite na nový cieľ.
V jednom zobrazení môžete mať vytvorených maximálne 20 cieľov.
KROK 1
Budete mať 2 možnosti, ako uskutočnenie objednávky nastaviť:
1. Vybrať si prednastavenú konfiguráciu šablóny (pre začiatočníka - automaticky predvolená) alebo
2. VLASTNÚ.
V podstate je jedno, ktorú možnosť zvolíte, ak budete postupovať podľa nášho návodu, výsledok by mal byť rovnaký:).
KROK 2
Pomenujete cieľ, ktorý sa chystáte nastaviť a zvolíte typ CIEĽ (cieľová URL adresa, na ktorú je zákazník presmerovaný po odoslaní objednávky. tzv. Ďakovacia stránka). Nazvite si ho podľa seba tak, aby ste cieľ potom v prehľadoch vedeli identifikovať.
KROK 3
V kroku 3 vložíte text, ktorý obsahuje URL adresa, na ktorú je váš zákazník presmerovaný po odoslaní objednávky. Vo FLOX 3 je to adresa /e/orders/save_success
Zvoľte ako typ zhody ZAČÍNA SA NA.
Overte správnosť nastavení cieľa kliknutím na OVERIŤ CIEĽ.
HODNOTA
Ak vaše produkty / objednávky majú rozličné ceny, hodnotu NEVYPĹŇAJTE. Výnosy z transakcie si viete pozrieť v sekcii KONVERZIE - TRANSAKCIE. Sledovať transakcie viete len v prípade, že používate funkciu Sledovanie elektronického obchodu. Ak nie, odporúčame sledovanie aktivovať.
LIEVIK
= sekvencia stránok, ktoré podľa vás musia používatelia zobraziť predtým, ako dosiahnu cieľ. Odporúčame vyplniť. Vďaka lieviku dokážete aspoň čiastočne zanalyzovať % nedokončených objednávok vo vašom e-shope. Ak je % vysoké, viete, že v niektorom kroku bude problém a je potrebné hľadať príčinu, prečo zákazníci opúšťajú nákupný košík alebo súhrn objednávky pred jej odoslaním a dokončením.
Kroky pred dokončením objednávky
- Objednávkový formulár /e/orders/cart_form
- Súhrn objednávky /e/orders/save
Ak chcete trackovať aj nákupný košík, použite URL /e/cart/index
Štatistiky lievika nájdete v sekcii Konverzie - Ciele - Vizualizácia lievika
POZOR - Nastavenie lievika platí iba v prípade, že máte vo FLOX 3 aktívny súhrn objednávky pred odoslaním. Ak to aktívne nemáte, URL adresu /orders/save zákazník neuvidí a rovno je presmerovaný na URL adresu uskutočnenia objednávky /e/orders/save_success
CIEĽ - PRIHLÁSENIE SA NA ODBER NOVINIEK (FLOX3):
Ak využívate na stránke blok formulár viete si napr. v Analytics pozrieť štatistiky odberateľov za určité obdobie, odkiaľ prišli, z akého zariadenia, koľko ich bolo a či vôbec niekto ...
Opäť sa budete nachádzať v sekcii SPRÁVCA - CIELE. Kliknite na
KROK 1 - Nastavíte cieľ ako VLASTNÝ
KROK 2 - Popíšete cieľ
Pomenujete cieľ a nastavíte typ na CIEĽ (cieľová URL adresa, na ktorú je zákazník presmerovaný, akonáhle zadá svoj email a odošle požiadavku).
KROK 3
Vložíte časť URL adresy, na ktorú je zákazník presmerovaný po úspešnom prihlásení do newslettera
Typ zhody vyberte ZAČÍNA SA NA - obsahuje /e/newsletters/subscribe
KROK 4
Overte správnosť nastavení cieľa kliknutím na OVERIŤ CIEĽ.