Ako nastaviť základné ciele v Google Analytics? | BiznisWeb.sk

Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Ako nastaviť základné ciele v Google Analytics?

Späť na kategóriu

Ako cieľ v Google Analytics si dokážete nastaviť v podstate akúkoľvek aktivitu, ktorá sa udeje na vašich stránkach. Príklady najčastejších cieľov:

  • Dokončenie objednávky
  • Vloženie produktu do košíka
  • Registrácia do newslettera
  • Stiahnutie súboru (e-booku)
  • Vytvorenie účtu
  • Prihlásenie sa do účtu
  • Odoslanie kontaktného formulára
  • Prehratie videa
  • Kliknutie na sociálne siete

typy cieľov v GA

Ukážeme si ako nastaviť aspoň niektoré z nich.

CIEĽ - USKUTOČNENIE OBJEDNÁVKY (FLOX 3):

Prihláste sa do svojho účtu GA a prejdite do sekcie SPRÁVCA

 

Google Analytics správca

 

Na úrovni ZOBRAZENIE vyberte konkrétny prehľad a kliknite na CIELE.

* ak využívate napr. testovací prehľad (odporúčame), odskúšajte si nastaviť nový cieľ najskôr tam.

Vyberte zobrazenie

 

Kliknite na nový cieľ.  ikona nový cieľ
V jednom zobrazení môžete mať vytvorených maximálne 20 cieľov.

KROK 1

Budete mať 2 možnosti, ako uskutočnenie objednávky nastaviť:

1. Vybrať si prednastavenú konfiguráciu šablóny (pre začiatočníka - automaticky predvolená) alebo
2. VLASTNÚ.

V podstate je jedno, ktorú možnosť zvolíte, ak budete postupovať podľa nášho návodu, výsledok by mal byť rovnaký:).

nastavenie cieľa

 

KROK 2

Pomenujete cieľ, ktorý sa chystáte nastaviť a zvolíte typ CIEĽ (cieľová URL adresa, na ktorú je zákazník presmerovaný po odoslaní objednávky. tzv. Ďakovacia stránka). Nazvite si ho podľa seba tak, aby ste cieľ potom v prehľadoch vedeli identifikovať.

Popis cieľa v Google Analytics

 

KROK 3

V kroku 3 vložíte text, ktorý obsahuje URL adresa, na ktorú je váš zákazník presmerovaný po odoslaní objednávky. Vo FLOX 3 je to adresa /e/orders/save_success 

Zvoľte ako typ zhody ZAČÍNA SA NA.

Podrobnosti cieľa

 

Overte správnosť nastavení cieľa kliknutím na OVERIŤ CIEĽ.

HODNOTA
Ak vaše produkty / objednávky majú rozličné ceny, hodnotu NEVYPĹŇAJTE. Výnosy z transakcie si viete pozrieť v sekcii KONVERZIE - TRANSAKCIE. Sledovať transakcie viete len v prípade, že používate funkciu Sledovanie elektronického obchodu. Ak nie, odporúčame sledovanie aktivovať.

LIEVIK
= sekvencia stránok, ktoré podľa vás musia používatelia zobraziť predtým, ako dosiahnu cieľ. Odporúčame vyplniť. Vďaka lieviku dokážete aspoň čiastočne zanalyzovať % nedokončených objednávok vo vašom e-shope. Ak je % vysoké, viete, že v niektorom kroku bude problém a je potrebné hľadať príčinu, prečo zákazníci opúšťajú nákupný košík alebo súhrn objednávky pred jej odoslaním a dokončením.

Kroky pred dokončením objednávky

  1. Objednávkový formulár /e/orders/cart_form
  2. Súhrn objednávky /e/orders/save

Štatistiky lievika nájdete v sekcii Konverzie - Ciele - Vizualizácia lievika

Pozor POZOR - Nastavenie lievika platí iba v prípade, že máte vo FLOX 3 aktívny súhrn objednávky pred odoslaním. Ak to aktívne nemáte, URL adresu /orders/save zákazník neuvidí a rovno je presmerovaný na URL adresu uskutočnenia objednávky /e/orders/save_success

 

vizualizácia lievika         vizualizácia lievika GA               

 

CIEĽ - PRIHLÁSENIE SA NA ODBER NOVINIEK (FLOX3):

Ak využívate na stránke blok formulár viete si napr. v Analytics pozrieť štatistiky odberateľov za určité obdobie, odkiaľ prišli, z akého zariadenia, koľko ich bolo a či vôbec niekto ...

blok formulár

 

Opäť sa budete nachádzať v sekcii SPRÁVCA - CIELE. Kliknite na nový cieľ v Google Analytics

KROK 1 - Nastavíte cieľ ako VLASTNÝ   

Vlastný cieľ Google Analytics

 

KROK 2 - Popíšete cieľ

Pomenujete cieľ a nastavíte typ na CIEĽ (cieľová URL adresa, na ktorú je zákazník presmerovaný, akonáhle zadá svoj email a odošle požiadavku).

Popis cieľa pre newsletter

 

KROK 3 

Vložíte časť URL adresy, na ktorú je zákazník presmerovaný po úspešnom prihlásení do newslettera

Podrobnosti cieľa pre newsletter

Typ zhody vyberte ZAČÍNA SA NA - obsahuje /e/newsletters/subscribe


KROK 4

Overte správnosť nastavení cieľa kliknutím na OVERIŤ CIEĽ.

Overiť cieľ pre newsletter

 

 

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info