Prepojenie e-shopu s Google Analytics a E-Commerce
Prepojenie BiznisWebu (redakčného systému FLOX) s Google Analytics je automatizované.
Výhoda: Nemusíte do svojej web stránky vytvorenej v redakčnom systéme FLOX vkladať kód Google Analytics, vďaka prepojeniu sa kód doplní sám.
Ako prepojiť BiznisWeb s Google Analytics?
Prihláste sa do administrácie svojich webstránok. V sekcii NASTAVENIA - Google Analytics - postupujte prosím podľa návodu :)
Upozornenie:
Pokiaľ používate platformu Universal Analytics, v zdrojovom kóde je "starý" i "nový" kód Google Analytics. Kvôli tomu sa do štatistík návštevnosť započíta 2-krát a tým pádom bude miera odchodov 0%. Je potrebné v NASTAVENIA / GOOGLE ANALYTICS zakliknúť UNIVERSAL ANALYTICS. Netreba nič ukladať, stačí zaškrtnúť toto políčko a v zdrojovom kóde budete mať iba jeden nový kód Universal Analytics. Prepojenia FLOXa s Google Analytics, ktoré boli vytvorené od novembra 2013 majú nový kód nastavený automaticky.
Ako aktivovať Universal Analytics?
Ako aktivovať nadstavbu štatistík Google Analytics E-Commerce?
V redakčnom systéme FLOX nemusíte nič nastavovať. Nezabudnite ale aktivovať modul E-Commerce v nastaveniach služby Google Analytics:
Pri aktivácii modulu E-commerce si môžete hneď aktivovať aj sledovanie vyhľadávania vo web stránkach:
K tejto téme odporúčame
Podpora nadstavby Google Analytics E-commerce
BiznisWeb podporuje E-Commerce Reports štatistík Google Analytics
- Odkiaľ presne prišli návštevníci a za akú sumu nakúpili?
- Aký zdroj návštevnosti je pre vás najvýnosnejší?
- Ktoré kľúčové pojmy sú pre vás najefektívnejšie?
- Oplatí sa vám investovať do platenej reklamy?
- Pomôžu vám Ecommerce Reports!
Pojem e-commerce sa vzťahuje na transakcie tovaru alebo služieb na internete.
E-commerce transakcie sú súhrn správ v službe Google Analytics a sú obzvlášť užitočné pre celkové štatistiky, preskúmanie a štúdium predajného cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, miery konverzie a priemernej hodnoty objednávok v čase, spolu s prepočítavacímy koeficientami nám e-commerce vie ukázať celkový výnos z elektronického obchodovania.
E-commerce meria v e-shope tri základné druhy konverzií:
- Prehľad výkonov - kto a čo urobil na vašom webe, či objednal alebo len vyplnil formulár.
- Prehľad produktov - či bol, alebo aký produkt bol objednaný, v akom množstve a za akú cenu.
- Správa transakcií: tieto správy Vás informujú o transakciach, výnosoch, priemerných cenách a nakúpenom priemernom množstve pre každý výrobok. Po kliknutí na produkt sa zobrazia podrobné informácie - kto ho kúpil, za akú cenu, v akom čase a aké kúpil množstvo.
- K ďalším funkciam patrí: počet návštev, aký čas potreboval klient na nákup tovaru, koľko času uplynulo od posledného nákupu atď.
- E-commerce je vhodný na sledovanie drvivej väčšiny návštevníkov na vašich stránkach. Upozorňujeme ale, že táto služba nie je schopná sledovať 100 % všetkých návštevníkov, preto by finančné a štatistické informácie mali byť použité iba na monitorovanie a analýzu trendov.
Podpora nadstavby Site Search - Čo návštevníci vo vašom webe hľadali?
Našli návštevníci na vašich www stránkach, čo vyhľadali? Neodišli hneď po vyhľadaní? Hľadali návštevníci produkty, ktoré nemáte v internetovom obchode? Sledujte, čo konkrétne návštevníci vyhľadávajú a zakomponujte tieto vyhľadávacie dopyty aj do svojej SEO a obsahovej stratégie.
Ako si nastavím vyhľadávanie vo webe?
Po prihlásení do Google Analytics kliknite na tlačidlo Správca. Kliknite na názov web stránky, ktorú chcete nastaviť. Znova kliknite na adresu web stránky, ktorú chcete nastaviť. Kliknite na Nastavenie profilu. V časti Nastavenie služby Site Search v riadku "Parametr v URL" dopíšte "word".
Ak využívate blok FAQ, dopíšte v riadku "Parametr v URL" aj značku "q", v riadku to bude vyzerať takto - "word,q".
Kde v Google Analytics nájdem prehľad Odkiaľ prichádzajú vaši zákazníci?
Vytvorenie prehľadu - Správanie - Vyhľadávanie na webe - Hľadané výrazy. Všimnite si aj % odchodov z vyhľadávania.