Ako sledovať efektivitu reklamy? (URL Builder)
Plánujete poslať newsletter a chcete vidieť, koľko návštevníkov klikne na odkazy v newsletteri? Máte reklamu v eTargete a potrebujete skontrolovať počet návštevníkov z eTargetu a ešte aj vidieť, aké kľúčové slová reálne návštevníci vyhľadávali? Využite Google Analytics URL Builder!
Pomocou štatistík Google Analytics je vďaka URL Builderu merateľná platená a neplatená forma reklamy a to pri akejkoľvek reklamnej kampani na internete – mailingová kampaň, PPC reklamné odkazy, partnerské odkazy na portáloch, reklama na sociálnych sieťach, PR články, …
- ak pravidelne rozosielate newslettre (novinky e-mailom), uvidíte prehľadne počet návštev z jednotlivých newslettrov
- ak inzerujete v eTargete (alebo v Seznamáckom Skliku), uvidíte počet návštev z eTargetu a naviac uvidíte aj kľúčové slová, ktoré návštevníci reálne vyhľadali predtým, ako na reklamu v eTargete vo vyhľadávaní klikli
Čo sa zmenilo v Google Analytics?
1. v tomto prehľade vidíte prehľadne všetky otagovanané reklamné aktivity:
Prehľady - Akvizícia - Kampane - Všetky kampane - nad grafom Elektronický obchod
2. v prípade, že inzerujete na portáloch, kde máte spolu platené aj neplatené aktivity (v eTargete, Centrum, Atlas, Seznam, …), v týchto dvoch prehľadoch uvidíte prehľadne oddelené platené a neplatené reklamné aktivity:
a) Štandardné prehľady – Zdroje návštěvnosti – Zdroje – Vyhľadávanie – Organický
b) Štandardné prehľady – Zdroje návštěvnosti – Zdroje – Vyhľadávanie – Platené
... viac o URL Builderi v článku na blogu o podnikaní na internete.