Systém na rýchle vytvorenie webových stránok alebo e-shopov

Ako pracovať s e-mailami?

Späť na kategóriu

Ak ste platiacim zákazníkom BiznisWebu, súčasťou služby sú e-maily:

  • 10 emailov vo verzii Mini
  • 20 emailov vo verzii Start-up
  • 50 emailov vo verzii Biznis
  • neobmedzené množstvo vo verzii BiznisWeb Premium

pozorPozor: Neprehliadnite poznámky k možným problémom s odosielaním e-mailov cez webmail, resp. poštového klienta (napr. Outlook Express, Windows Live Mail, Thunderbird).

Ako Pridať / Upraviť e-mailovú schránku:

Presuňte sa do sekcie Nastavenia / zložka E-maily / E-mailové adresy.

  • Kliknite vpravo hore na ikonku Nový účet novy ucet ikona.
  • Otvorí sa formulár, kde vyplníte potrebné údaje:

Vytvorenie nového mailu

  • Vyplňte vašu novú e-mailovú adresu (názov nie je možné dodatočne zmeniť)
  • Zadajte Heslo a znova heslo pre potvrdenie. Toto heslo bude slúžiť na prihlásenie do vášej e-mailovej schránky. Ak robíte dodatočné zmeny v nastaveniach e-mailovej adresy a nechcete meniť heslo, tieto políčka nechajte prázdne. Dodatočné nastavenie hesla slúži v prípadoch, že zabudnete vaše heslo do webmaila, prípadne chcete zmeniť staré heslo.
  • Ak vyberiete možnosť Neukladať správy, musíte uviesť aspoň jednu e-mailovú adresu na preposielanie správ alebo nastaviť sťahovanie e-mailov do poštového klienta (napr. Outlook, Thunderbird, LiveMail). Inak o svoju prichádzajúcu poštu prídete.
  • V prípade, že si želáte, aby boli správy preposielané aj na inú e-mailovú adresu alebo na viac adries označte možnosť Preposielať správy a vložte adresu/y.
  • Môžete taktiež nastaviť automatickú odpoveď. Aktivuje sa kliknutím na políčko pri riadku Automatická odpoveď. Zobrazia sa okienka, do ktorých vpíšete predmet a obsah automatickej odpovede. Aj po odšktnutí poľa automatickej odpovede a uložení zmien zostáva text automatickej odpovede zachovaný pre použitie v budúcnosti.
  • Uložíte.

Nastavenie odosielateľov a príjemcov notifikačných správ

Odosielatelia:
V tejto časti môžete nastaviť odosielateľa určitých druhov notifikačných správ. A to Súhrn objednávky, Po registrácii a Newsletter.

  • V sekcii Nastavenia/ E-maily prejdete na Odosielatelia 
  • Kliknete na názov správy (Spracovanie objednávky, Po registrácii, Newsletter, alebo Faktúra)
  • Vyplníte e-mailovú adresu a meno odosielateľa
  • V správe, ktorá príde používateľovi sa ako odosielateľ zobrazí Meno a E-mail, ktorý ste zadali

Príjemcovia: 
V sekcii Príjemcovia nastavíte e-mailové kontá, na ktoré budú posielané správy: Súhrn objednávok, Schválenie registrácie, Schválenie komentára a Nový komentár. Sami môžete určiť príjemcov jednotlivých správ.

Príjemcu vytvoríte pomocou ikonky Nový príjemca (vpravo hore v časti Nastavenia / E-maily / Príjemcovia).

  • Vyplňte e-mailovú adresu, kam budú posielané správy
  • Vyberte, ktoré druhy správ majú prísť na zadanú adresu
  • Uložte

Prehliadanie mailov cez Webmail:

Webmail je poštový klient, ktorý umožňuje si prezrieť poštu konkrétneho používateľa z ktoréhokoľvek zariadenia (PC, laptop, mobil) pripojeného k internetu. Prostredníctvom webmaila dokážete s e-mailami plnohodnotne pracovať, ako prezerať si obsah prijatých správ, písať nový e-mail.
Pre prihlásenie zadáte celú e-mailovú adresu a heslo, ktoré ste si zvolili pri vytváraní e-maila. V záložke Možnosti zmeníte napr. osobné informácie, heslo, nastavenie antispamovej ochrany, filtrovanie správ, atď...

Ako sa prihlásiť do webmaila:
1.) Webmail sa nachádza na adrese: https://mail.floxm.com/roundcube/
2.) Ďalšia možnosť pre prihlásenie je z administrácie web stránky vpravo hore vedľa tlačítka Logout / Odhlásiť je odkaz pre Webmail.

webmail

pozorMáte problémy s odosielaním e-mailov z vašich mailboxov (e-mailových schránok vytvorených v administrácii Flox 3)? E-maily sa nedajú odoslať alebo padajú do spamu?

Skontrolujte či sa vaša IP adresa nenachádza na blacklistoch (blacklist = verejný zoznam spammerov).  Kontrolu môžete vykonať tu: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Stačí zadať IP adresu alebo názov domény. Vašu IP adresu zistíte na tejto stránke: http://www.whatismyip.com/.

Príklad výpisu z MXtoolbox, ak sa IP nachádza na spamlistoch:

spamlist

Niektoré mailservery poštu z týchto adries odmietajú úplne, ostatné ju obmedzujú na minimum. Pre vyradenie je potrebné prestať spamovať a požiadať o odstránenie IP adresy z backlistu. Po kliknutí na "Detail" sa zobrazia informácie, prečo ste na spamliste a tiež sa tu nachádza link na žiadosť o odstránenie z blacklistu. V prípade problémov s e-mailami nás neváhajte kontaktovať.

otázkaPrečo sa moja IP adresa ocitla na blackliste?

  1. Odosielali ste nevyžiadanú poštu - spam
  2. Odosielali ste príliš veľké množstvo e-mailov rôznym príjemcom v krátkej dobe
  3. Máte vírus v počítači, ktorý odosiela spam z vašej e-mailovej schránky bez vášho vedomia
  4. Iný klient, ktorý používa tú istú IP adresu ako vy, sa ocitol na blackliste a tak stiahol aj vás

Aby sa predišlo problémom s prechádzaním e-mailov, bolo nutné urobiť isté opatrenia.

Pre odosielanie e-mailov sú nastavené určité limity (platí rovnako pre správy odosielané z webmaila ako aj z niektorého z poštových klientov - Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird):

a) Ak je vaša IP adresa na blackliste, limit je max. 10 príjemcov za 3 minúty
b) Ak vaša IP adresa nemá nastavený reverzný DNS záznam, limit je max. 30 príjemcov za 3 minúty

Čo je reverzný DNS záznam? Každá IP adresa, z ktorej odchádza pošta by mala mať nastavený rDNS (reverzný DNS záznam). Ak tomu tak nie je, ide o potenciálny zdroj spamu. Za nastavenie rDNS je zodpovedný majiteľ IP adresy, teda poskytovateľ internetového pripojenia. Na zistenie rDNS použite nástroj: http://rdnslookup.com/. Vašu IP adresu zistíte tu: http://www.whatismyip.com/.

c) Vo všetkých ostatných prípadoch je limit max. 100 príjemcov za hodinu a 500 príjemcov za deň.

tipAk posielate newsletter napr. 600 klientom nepoužívajte webmail (resp. poštového klienta), ale rozhranie NEWSLETTER v sekcii KLIENTI (návod nájdete tu: www.biznisweb.sk/a/64)

Prijímanie a odosielanie pošty prostredníctvom e-mailového klienta:

(napr. Outlook Express, Windows Live Mail, Thunderbird, Gmail, ... )

  • Prijímanie pošty (POP3): mail.floxm.com
  • Odchádzajúca pošta (SMTP): server vášho poskytovateľa alebo mail.floxm.com, port 25
  • Označte "Server požaduje overenie", označte "Prihlasovať so zabezpečeným overovaním hesla"
  • E-mailovú adresu zadávajte v tvare nieco@nazov-webu.sk
  • Názov účtu je v tvare nieco@nazov-webu.sk

Návod pre nastavenie protokolu IMAP

Podrobné návody pre nastavenie poštových klientov:

Chcete sa ešte na niečo opýtať? Napíšte nám:

Prihlásenie (Flox 2)

Vyskúšajte web alebo e-shop zdarma

Výber designu:

Adresa stránok s koncovkou .flox.sk je zdarma. Adresu môžete kedykoľvek zmeniť na tvar bez koncovky .flox.sk zakúpením alebo presmerovaním vlastnej domény.

Vyberte si prosím niektorú z pripravených šablón.
Design stránok môžete kedykoľvek zmeniť v administrácii, kde
nájdete bohaté možnosti prispôsobenia šablón.
Radi Vám vytvoríme aj unikátny design na mieru.

Táto stránka používa cookies. Viac info