Ako vybrať redakčný systém (CMS) pre e-shop, web alebo blog

Ako si vybrat redakcny system - Content Management System

Tvorba e-shopu či webstránky je jednou z najväčších investícií začínajúcich podnikateľov. Svoje podnikanie na internete však môžete rozbehnúť aj s nižším rozpočtom.

Vďaka hotovým CMS systémom na tvorbu webu (resp. CMS na prenájom e-shopu a webstránky) dokážete ušetriť nielen v začiatkoch podnikania.

To znie zaujímavo, čo poviete?

Ďalšie pozitívum je, že všetko zvládnete sami, bez programátora či grafika, bez znalostí programovania či SEO.

 Vyskúšať zadarmo

Spísali sme pre vás odpovede na otázky o CMS:

 

1. Čo je redakčný systém - CMS?

CMS (z anglického originálu Content Management System) je srdce vášho e-shopu či webstránky. V skratke by sa dalo povedať, že CMS je základom pre tvorbu a správu obsahu vášho webu. Je stavebným prvkom všetkých funkcií, ktoré váš e-shop alebo webstránka obsahuje. Slovenskou alternatívou je redakčný systém na tvorbu webu a e-shopu alebo prenájom e-shopu.

Ako vybrať najlepší CMS (redakčný systém) pre e-shopAko vybrať najlepší CMS?

Ak chcete vybudovať úspešný a zarábajúci eshop, potrebujete eshopový systém, ktorý:

  • funguje na stabilnom a modernom webhostigu (cloud webhosting),
  • je rýchle (rovnako ako načítanie vášho webu, musí byť aj CMS rýchly),
  • intuitívne (rýchlo a jednoducho ste sa v ňom zorientovali) a dobre sa vám s ním pracuje,
  • ponúka doplnkové funkcie bez nutnosti ďalších poplatkov (hosting, priame napojenia na dopravcov, platobné brány a moduly, napojenie na e-mailingové platformy, webdizajn e-shopu bez programátora či grafika a pod.),
  • sa pravidelne aktualizuje a s každým updatom vám pribudnú vylepšenia či nové moduly,
  • má profesionálny support tím pripravený pomôcť vám telefonicky, e-mailom, ale tiež osobne (veď raz vidieť je lepšie ako 100x počuť :)).

Kritérií na výber eshop systému je samozrejme oveľa viac.

Odporúčame vám preto otestovať si viacero CMS pre tvorbu eshopu. Začnite tým, že si spíšete svoju predstavu ➠ čo všetko by mal váš web vedieť, aké funkcie a moduly by mal obsahovať a pod.

 Otestujte si redakčný systém od BiznisWebu

 Vytvoriť e-shop v CMS

 

2. Open Source alebo Closed Source CMS?

 

Open Source CMS (Content Management System)

je CMS systém s otvoreným kódom, ktorý je prístupný a viditeľný každému. To je jedným z najväčších rizík, s ktorým treba počítať. Z minulosti si možno pamätáte chybu Heartbleed. V roku 2012 sa v bezpečnostnej knižnici OpenSSL objavil bug, ktorý hackerom umožňoval získať z webov bezpečnostné heslá.

Ďalšie nevýhody Open Source CMS sú napr.:

  • verejné odstraňovanie chýb (odbugovávanie),
  • neexistujúca technická podpora /k dispozícii máte len fórum alebo plateného odborníka/,
  • manuálna údržba /sledovanie a nahrávanie updatov, taktiež manuálne zálohy databáz pred každým updatom/,
  • pre inštaláciu nových pluginov, rozšírení či funkcií potrebujete programátora /ďalšie poplatky/, 
  • niektoré Open Source Content Management Systémy sú robustné a pomalé, prechod na výkonnejší server častokrát nie je možný.

Medzi hlavné výhody Open Source CMS patria:

  • základ CMS systému je zdarma,
  • množstvo webdizajnových šablón.

Najznámejšie Open Source CMS: WordPress, Joomla, Drupal, Zen Card, Magento ... 

Ak sa nerozumiete programovaniu, inštalácii hostingu, tvorbe webdizajnu a pod., no aj napriek tomu chcete mať moderný, rýchly a zarábajúci e-shop, odporúčame Closed CMS.

 

Closed CMS (Content Management System)

Medzi hlavné výhody Closed CMS patrí:

  • neprístupnosť zdrojového kódu širokej verejnosti,
  • updaty sa realizujú pravidelne (a navyše bezplatne),
  • s nimi pribúdajú aj nové funkcie (taktiež bezplatne).

U Closed CMS je samozrejmé, že je vám k dispozícii skúsený support tím, ktorý vám ochotne poradí telefonicky, mailom alebo aj osobne.

Výhodou dnešných Closed CMS je aj množstvo webdizajnových šablón, ktoré si viete prispôsobiť podľa seba, resp. v prípade potreby je možný aj redizajn webu na mieru za vopred dohodnutý poplatok.

Closed CMS systémov neustále pribúda. Medzi najznámejšie patrí napr. CMS systém od BiznisWeb.sk, kde máte všetky základné nastavenia CMS (Content Management System) svojej webstránky či e-shopu, jazykových verzií, produktov, objednávok, e-mailov, firemných údajov a ďalších prehľadne na jednom mieste.

Aby ste vedeli, do čoho idete, Closed CMS systém si môžete otestovať na 15 a viac dní zadarmo.

Vytvorte si web alebo e-shop s CMS

 Vyskúšať CMS od BiznisWebu

 

3. Cena CMS / redakčného systému na tvorbu e-shopu či webstránky

Možno vás prekvapíme, ale... nemusí stáť ani cent. E-shopové riešenia na prenájom ponúkajú redakčný systém pre e-shop aj zadarmo, prípadne za minimálny poplatok.

Vyber e-shop systemu Flox

Odporúčame však preveriť, či v rámci takéhoto CMS máte k dispozícii aj webhosting, teda priestor pre umiestnenie obsahu webu či e-shopu (prípadne aj e-mailov).  V opačnom prípade by sa vám náklady na CMS systém mohli navýšiť.

Napríklad, ak by ste si vybrali dlhodobo najpopulárnejší Open Source CMS – WordPress. Ak sa programovaniu nerozumiete, musíte počítať s tým, že každá nová funkcia, modul, aktualizácia či úprava dizajnu, vyžadujú ďalší zásah ... ďalšie poplatky.

Preto je dôležité, aby ste si redakčný systém na vytvorenie vlastného e-shopu vyberali naozaj starostlivo a zvážili všetky výhody a prípadné nedostatky. 

E-shopy s obľubou používajú vytvorenie e-shopu na prenájomK dispozícii sú rôzne moduly priameho napojenia na dopravcov, platobné brány či sklad, ktoré vám uľahčia a urýchlia celý proces expedície objednávok. Potom o cene e-shopu a predplatného rozhodujete vy sami, fakturačný cyklus môžete meniť, rovnako ako konkrétnu verziu redakčného systému pre e-shop

 

4. Ako si vybrať CMS systém pre e-shop alebo webstránku?

Ideálne je, ak si spíšete všetky výhody a zvážite nevýhody jednotlivých Content Management systémov. 

Základné kritériá, ktoré vám pomôžu v rozhodovaní pre e-shop systém sú:

  1. rýchly a stabilný webhosting,
  2. jednoduchá administrácia e-shopu a práca s jednotlivými modulmi,
  3. doplnkové funkcie pre maximálne uľahčenie vašej práce (multijazyčnosť, párovanie platieb, objednávka dopravy, skladové hospodárstvo, napojenie na účtovné systémy...),
  4. pravidelné aktualizácie e-shop systému,
  5. technická podpora, podporná FB skupina, úroveň spracovania návodov, prípadne blog s radami a novinkami pre rozvoj a zefektívnenie podnikania na internete,
  6. responzívne grafické šablóny (bezproblémové zobrazovanie stránky na mobilných zariadeniach) s možnosťou úprav na mieru,
  7. SEO moduly,
  8. možnosť premigrovať zabehnutý e-shop na novú platformu (najčastejšie prostredníctvom Heureka XML feedu),
  9. napojenie na XML feed od dodávateľa,
  10. hodnotenia od samotných zákazníkov daného CMS / recenzie na Facebookuvybrat-eshop.cz a pod./.

V priebehu testovania vás určite napadnú ďalšie otázky, ktoré budete potrebovať zodpovedať. Otestujte si preto všetky možnosti získania odpovedí u poskytovateľov CMS. Aj tón odpovede napovie veľa o úrovni samotnej služby :).

Držíme vám palce pri výbere spoľahlivého dodávateľa CMS pre váš e-shop či webstránku.

Váš BiznisWeb tím :)

 

Prihlásenie

Vyskúšajte web alebo e-shop zadarmo

Zavrieť