Ako vybrať CMS (Content Management System) pre svoj e-shop, webstránku alebo blog

Ako si vybrat redakcny system - Content Management System

Tvorba e-shopu či webstránky je jednou z najväčších investícií začínajúcich podnikateľov. Svoje podnikanie na internete však môžete rozbehnúť aj s nižším rozpočtom.

Vďaka hotovým CMS systémom na tvorbu webu (resp. prenájmu e-shopu a webstránky) dokážete ušetriť nielen v začiatkoch podnikania.

To znie zaujímavo, čo poviete?

Ďalšie pozitívum je, že všetko zvládnete sami, bez programátora či grafika, bez znalostí programovania či SEO.

Ale, poďme pekne po poriadku :), spísali sme pre vás najčastejšie odpovede o redakčnom systéme, čiže CMS:

1. Čo je redakčný systém - CMS?

CMS (z anglického originálu Content Management System) je srdce vášho e-shopu či webstránky. V skratke by sa dalo povedať, že je základom pre tvorbu a správu obsahu vášho webu. Je stavebným prvkom všetkých funkcií, ktoré váš e-shop alebo webstránka obsahuje. Slovenskou alternatívou je redakčný systém na tvorbu webu a e-shopu alebo prenájom e-shopu.

Redakcny system FloxAk chcete vybudovať úspešný a zárobkovo činný e-shop, potrebujete CMS, ktoré:

  • funguje na stabilnom a modernom webhostigu (cloud webhosting),
  • je rýchle (rovnako aj načítanie vášho webu musí byť rýchle),
  • intuitívne (rýchlo a jednoducho ste sa v ňom zorientovali) a dobre sa vám s ním pracuje,
  • ponúka doplnkové funkcie bez nutnosti ďalších poplatkov (hosting, priame napojenia na dopravcov, platobné brány a moduly, napojenie na e-mailingové platformy, dizajnové úpravy bez programátora či grafika a pod.),
  • sa pravidelne aktualizuje a s každým updatom vám pribudnú vylepšenia či nové moduly,
  • má profesionálny support tím pripravený pomôcť vám telefonicky, e-mailom, ale tiež osobne (veď raz vidieť je lepšie ako 100x počuť :)).

Kritérií na výber CMS pre tvorbu e-shopu či webstránky je samozrejme oveľa viac.

Odporúčame vám preto otestovať si viacero content management systémov. Začnite tým, že si spíšete svoju predstavu ➠ čo všetko by mal váš web vedieť, aké funkcie a moduly by mal obsahovať a pod.

 

2. Open Source alebo Closed Source?

Open Source CMS (Content Management System)

je systém s otvoreným kódom, ktorý je prístupný a viditeľný každému. To je jedným z najväčších rizík, s ktorým treba počítať. Z minulosti si možno pamätáte chybu Heartbleed. V roku 2012 sa v bezpečnostnej knižnici OpenSSL objavil bug, ktorý hackerom umožňoval získať z webov bezpečnostné heslá.

Ďalšie nevýhody Open Source CMS sú napr.:

  • verejné odstraňovanie chýb (odbugovávanie),
  • neexistujúca technická podpora /k dispozícii máte len fórum alebo plateného odborníka/,
  • manuálna údržba /sledovanie a nahrávanie updatov, taktiež manuálne zálohy databáz pred každým updatom/,
  • pre inštaláciu nových pluginov, rozšírení či funkcií potrebujete programátora /ďalšie poplatky/, 
  • niektoré Open Source Content Management Systémy sú robustné a pomalé, prechod na výkonnejší server častokrát nie je možný.

Medzi hlavné výhody Open Source CMS patria:

  • základ systému je zdarma,
  • množstvo webdizajnových šablón.

Najznámejšie Open Source CMS:

  • WordPress,
  • Joomla,
  • Drupal,
  • Zen Card,
  • Magento ... 

Ak sa nerozumiete programovaniu, inštalácii hostingu, tvorbe webdizajnu a pod., no aj napriek tomu chcete mať moderný, rýchly a zarábajúci e-shop, odporúčame Closed CMS.

Closed CMS (Content Management System)

Medzi hlavné výhody Closed CMS patrí:

  • neprístupnosť zdrojového kódu širokej verejnosti,
  • updaty sa realizujú pravidelne (a navyše bezplatne),
  • s nimi pribúdajú aj nové funkcie (taktiež bezplatne).

U Closed CMS je samozrejmé, že je vám k dispozícii skúsený support tím, ktorý vám ochotne poradí telefonicky, mailom alebo aj osobne.

O výške predplatného rozhodujete vy sami, fakturačný cyklus môžete meniť, rovnako ako konkrétny balíček redakčného systému. K dispozícii sú rôzne moduly priameho napojenia na dopravcov, platobné brány či sklad, ktoré vám uľahčia a urýchlia celý proces expedície objednávok.

Výhodou dnešných Closed CMS je aj množstvo webdizajnových šablón, ktoré si viete prispôsobiť podľa seba, resp. v prípade potreby je možný aj redizajn webu na mieru za vopred dohodnutý poplatok.

Closed CMS systémov neustále pribúda. Medzi najznámejšie patrí napr. BiznisWeb.sk, kde máte všetky základné nastavenia CMS (Content Management System) svojej webstránky či e-shopu, jazykových verzií, produktov, objednávok, e-mailov, firemných údajov a ďalších prehľadne na jednom mieste.

Aby ste vedeli, do čoho idete, Closed CMS systém si môžete otestovať na 15 a viac dní zadarmo.

ako založiť e-shop v BiznisWebe

3. Koľko stojí CMS na tvorbu e-shopu či webstránky?

Možno vás prekvapíme, ale... nemusí stáť ani cent. E-shopové riešenia na prenájom ponúkajú Content Management System aj zadarmo, prípadne za minimálny poplatok.

Vyber redakcneho systemu lox

Odporúčame však preveriť, či v rámci takéhoto riešenia máte k dispozícii aj webhosting, teda priestor pre umiestnenie obsahu webu či e-shopu (prípadne aj e-mailov). 

V opačnom prípade by sa vám náklady na CMS systém mohli navýšiť.

Napríklad, ak by ste si vybrali dlhodobo najpopulárnejší Open Source CMS – WordPress.

Ak sa programovaniu nerozumiete, musíte počítať s tým, že každá nová funkcia, modul, aktualizácia či úprava dizajnu, vyžadujú ďalší zásah ... ďalšie poplatky.

Preto je dôležité, aby ste si redakčný systém na tvorbu svojho webu vyberali naozaj starostlivo a zvážili všetky výhody a prípadné nedostatky.

4. Ako si vybrať CMS pre svoj nový e-shop či webstránku?

Ideálne je, ak si spíšete všetky výhody a zvážite nevýhody jednotlivých Content Management systémov. 

Základné kritériá, ktoré vám pomôžu v rozhodovaní, sú:

  1. rýchly a stabilný webhosting,
  2. jednoduchá administrácia a práca s jednotlivými modulmi,
  3. doplnkové funkcie pre maximálne uľahčenie vašej práce (párovanie platieb, objednávka dopravy, skladové hospodárstvo, napojenie na účtovné systémy...),
  4. pravidelné aktualizácie,
  5. technická podpora, podporná FB skupina, úroveň spracovania návodov, prípadne blog s radami a novinkami pre rozvoj a zefektívnenie podnikania na internete,
  6. responzívne grafické šablóny (bezproblémové zobrazovanie stránky na mobilných zariadeniach) s možnosťou úprav na mieru,
  7. SEO moduly,
  8. možnosť premigrovať svoj zabehnutý e-shop na novú platformu (najčastejšie prostredníctvom Heureka XML feedu),
  9. napojenie na XML feed od dodávateľa,
  10. hodnotenia od samotných zákazníkov daného CMS /recenzie na Facebookuvybrat-eshop.cz a pod./.

V priebehu testovania vás určite napadnú ďalšie otázky, ktoré budete potrebovať zodpovedať. Otestujte si preto všetky možnosti získania odpovedí u poskytovateľov CMS. Aj tón odpovede napovie veľa o úrovni samotnej služby :).

Držíme vám palce pri výbere spoľahlivého dodávateľa CMS pre váš e-shop či webstránku.

Váš BiznisWeb tím :)

 

Prihlásenie

Vyskúšajte web alebo e-shop zadarmo

Zavrieť