Čo je to Google Analytics? Čo je to nadstavba Google Ecommerce?
- Čo je to Google Analytics?
Analytics sú najlepšie štatistiky návštevnosti na svete poskytované zadarmo. Analytics ponúka mimoriadne prehľadné štatistiky.
- Koľko stoja štatistiky Google Analytics?
Nič, sú úplne ZADARMO. Preto neváhajte a nasaďte Analytics do Vášho webu okamžite!
- Pomocou štatistík Google Analytics môžete zistiť:
- koľko návštevníkov k Vám prišlo z platenej a neplatenej reklamy
- ktorí reklama je pre vás najefektívnejšia
- počet navštevníkov a zobrazených stránok
- ako často sa vaši návštevníci na váš web vracajú
- ako sa vo webe/eshope dosahuje nejaký cieľ (objednávka, registrácia, dopyt a pod.). S Google Analytics môžete detailne sledovať postup dosiahnutia jednotlivých cieľov webu.
- BiznisWeb podporuje E-Commerce Reports štatistík Google Analytics
- Odkiaľ presne prišli návštevníci a za akú sumu nakúpili?
- Aký zdroj návštevnosti je pre vás najvýnosnejší?
- Ktoré kľúčové pojmy sú pre vás najefektívnejšie?
- Oplatí sa vám investovať do platenej reklamy?
- Pomôžu vám Ecommerce Reports!
Pojem e-commerce sa vzťahuje na transakcie tovaru alebo služieb na internete.
E-commerce transakcie sú súhrnom správ v službe Google Analytics a sú obzvlášť užitočné pre celkové štatistiky, preskúmanie a štúdium predajného cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, miery konverzie a priemernej hodnoty objednávok v čase, spolu s prepočítavacímy koeficientami nám e-commerce vie ukázať celkový výnos z elektronického obchodovania.
E-commerce meria tri základné druhy konverzií:
- Prehľad výkonov - kto a čo urobil na vašom webe, či objednal alebo len vyplnil formulár.
- Prehľad produktov - či bol, alebo aký produkt bol objednaný, v akom množstve a za akú cenu.
- Správa transakcií: tieto správy vás informujú o transakciach, výnosoch, priemerných cenách a nakúpeného priemerného množstva pre každý výrobok. Po kliknutí na produkt sa zobrazia podrobné informácie - kto ho kúpil, za akú cenu, v akom čase a aké kúpil množstvo.
K ďalším funkciám patrí:
- počet návštev, aký čas potreboval klient na nákup tovaru, koľko času uplynulo od posledného nákupu atď.
- E-commerce je vhodný na sledovanie drvivej väčšiny návštevníkov na vašich stránkach. Upozorňujeme ale, že táto služba nie je schopná sledovať 100% všetkých návštevníkov, preto by finančné a štatistické informácie mali byť použité iba na monitorovanie a analýzu trendov.
Ako aktivovať prepojenie na Google Analytics v rámci www stránky na Flox 3?
V sekcii Nastavenia - Google Analytics postupujte podľa jednotlivých krokov.
Na úvod vyberte, či si prajete vytvoriť nový účet alebo použiť už existujúci Google účet, napr. aj k vášmu Gmailu.
Prepojenie Google Analytics a Google E-Commerce realizujte podľa návodu.